וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד מקלה על ההגבלות למרות התחלואה: "לוקחים סיכון"

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 14:05

ראש הממשלה הודיע כי בתי קפה, מסעדות וברים שהיו סגורים מאז אמצע החודש שעבר יורשו להיפתח מחדש עד 22:00, על רקע זעם ציבורי על הסגר ההדוק. זאת חרף זינוק במספרים המקרים היומיים. שר הבריאות הזהיר כי זו "לא שפעת" אך ציין כי הגבלות ממושכות "פוגעות בבריאות ובחברה"

בווידאו: הולנד מקלה את הגבלות הקורונה למרות התחלואה/צילום: רויטרס

ממשלת הולנד הודיעה כי היא תקל החל מהיום (רביעי) על הגבלות הקורונה, שהיו בין הנוקשות ביותר באירופה. ברים, מסעדות ומוזיאונים נסגרו ב-18 בדצמבר בניסיון לבלום את התפשטות זן האומיקרון, אולם מספר הנדבקים היומי המשיך לגדול ולהגיע ל-60 אלף ביום.

ראש הממשלה מארק רוטה אמר במסיבת עיתונאים כי המדינה "לוקחת סיכון" בהקלה על ההגבלות. רוטה, שבשבועות האחרונים נקרא להקל על ההגבלות לאור הירידה בשיעורי התמותה והאשפוזים טיפול נמרץ, הוסיף כי התקנות החדשות יהיו תקפות עד 8 במרץ.

מהיום, בתי קפה, ברים ומסעדות יורשו לפעול עד השעה 22:00, אם כי הלקוחות יידרשו להציג מסמכים שיאשרו כי הם התחסנו נגד הנגיף או החלימו ממנו לאחרונה. מועדוני הלילה יישארו סגורים, ומספר הצופים באירועי ספורט ותרבות יוגבל ל-1,250 איש.

הפגנת נגד הגבלות הקוורנה באמסטרדם, הולנד 16 בינואר 2022. רויטרס
התמיכה בהגבלות דעכה בתקופה האחרונה. הפגנה באמסטרדם נגד ההגבלות, בשבוע שעבר/רויטרס

הפתיחה החלקית של המסעדות ובתי הקפה הגיעה לאחר זעם של עובדי הענף, שראו כיצד מגזרים אחרים בכלכלה נפתחה כבר ב-15 בינואר. כמה בתי קפה במדינה פעלו חרף ההגבלות, ועשרות מוזיאונים ותיאטראות נפתחו כמכוני יופי ליום אחד במחאה על המדיניות של הממשלה.

בנוסף לכך, התמיכה הציבורית בהגבלות הנוקשות דעכה בחודש האחרון בעוד שהפגנות גדולות בבירה אמסטרדם הפכו לתכופות יותר. רוטה רמז לכך בדבריו, כשאמר לכתבים שהממשלה בוחנת את הגבולות, "בשל המתיחות הרבה והקריאות לעזרה בימים האחרונים".

במקביל, שר הבריאות, ארנסט קויפרס, הזהיר כי הקורונה היא "לא שפעת", אבל אמר כי ההקלות בהגבלות הן חשובות. "חיים עם הגבלות לאורך זמן פוגעים בבריאות ובחברה שלנו", אמר.

כ-90% מההולנדים מחוסנים, אך המדינה נמצאת בפיגור משמעותי בקמפיין חיסוני הבוסטר ביחס לשכנותיה במערב אירופה. רק 57% מהמחוסנים קיבלו את המנה השלישית של החיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully