וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת בריטניה תחקור את המסיבות במעון של ג'ונסון שנערכו בזמן הסגרים

פתיחת החקירה מסבכת עוד יותר את ראש הממשלה, כשכמעט בכל יום נחשפות הפרות חדשות של הגבלות הקורונה במעונו והסבלנות של הציבור אוזלת. ג'ונסון ממשיך להמתין לחקירה פנימית שמנהלת הממשלה, ועשויה לשים קץ לקריירה שלו

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון במהלך בקיורו בבית החולים פינצ'לי ממוריאל הממוקם בצפון לונדון 18 בינואר 2021. AP
ממשיך להסתבך. בוריס ג'ונסון, בשבוע שעבר/AP

משטרת בריטניה הודיעה היום (שלישי) כי היא תחקור את האירועים שנערכו במעונו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בזמן הגבלות הקורונה בשנתיים האחרונות. זאת בעקבות טענות שהמסיבות וההתקהלויות הללו הפרו את החוק שקבעה הממשלה עצמה.

חשיפת ההתקהלויות שנערכו בשנתיים האחרונות, בזמן שהציבור נדרש להימנע ממפגש עם יקיריו שהיו על ערש דווי, מקרבת את נפילתו של ג'ונסון. ראש הממשלה השמרני ממשיך לטעון כי לא ידע שמדובר בהפרות של התקנות שהוא עצמו העביר, אך הסקרים מראים על צניחה דרמטית בתמיכה במפלגה השמרנית ובהתחזקות של מפלגת הלייבור מהאופוזיציה. החקירה המשטרתית נפתחה במקביל לחקירה פנימית שמנהלת הממשלה, ושממצאיה אמורים להתפרסם בימים הקרובים ולהכריע את גורלו של ג'ונסון.

מפקדת המשטרה, הנציבה קסידה דיק, אמרה כי החוקרים יבחנו "הפרות פוטנציאליות של תקנות הקורונה" שנעשו בלשכת ראש הממשלה בשנתיים האחרונות. היא הבטיחה כי החקירה תיעשה "ללא מורא והעדפה" והמשטרה תספק עדכונים בשלבים משמעותיים של החקירה.

דובר של ג'ונסון אמר כי הוא לא מאמין שהוא הפר את החוק, אבל אמר כי החקירה של המשטרה מוצדקת. הוא הוסיף כי כל אנשי המעון ישתפו פעולה עם החקירה. המשטרה לא ציינה אילו מבין האירועים שדווחו בכלי התקשורת בממלכה בחודשים האחרונים היא תחקור.

רק אתמול דווח על אירוע בעייתי נוסף - נוכחות של ג'ונסון במסיבת הפתעה לכבוד יום הולדתו במעונו ברחוב דאונינג ביוני 2020, בעת שנאסר על התקהלויות במקומות סגורים. בנוסף לכך, ראש הממשלה השתתף במסיבת שתייה בחצר המעון בעת הסגר, אך הוא טוען כי חשב שמדובר בפגישת עבודה.

לשכתו של ג'ונסון תיארה את המסיבה בתור "מפגש קצר" של הצוות כדי לאחל לראש הממשלה יום הולדת שמח, והוסיפה כי הוא היה שם "פחות מעשר דקות".

ראש הממשלה אף התנצל לאחרונה בפני המלכה אליזבת לאחר שנודע שעובדים בלשכה קיימו מסיבות ברחוב דאונינג, ערב לפני הלוויית בעלה הנסיך פיליפ באפריל 2021, כשנאסר על התקהלויות במקומות סגורים. ג'ונסון עצמו היה במעונו הכפרי באותו יום.

הדיווחים התכופים על ההתנהלות במעון ראש הממשלה הובילו לצניחה בפופולריות שלו, וחלק גדול מהציבור וכמה מ-359 חברי הפרלמנט של המפלגה השמרנית שלו קראו לו להתפטר. עם זאת, עד כה, פחות מ-54 המחוקקים הדרושים לקיום הצבעת אמון בג'ונסון הגישו מכתבים להנהלת המפלגה, אך הסבלנות הולכת ואוזלת.

"עם פתיחת חקירת המשטרה, הסיוט הזה הופך לגרוע יותר", צייץ הבכיר השמרני דייוויד דייויס, שכבר קרא לג'ונסון להתפטר.

ג'ונסון כבר שרד שערוריות רבות לאורך הקריירה שלו, אולם כהונתו כראש ממשלה, שהחלה עם יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי ונמשכה עם המגיפה הקשה ביותר זה מאה שנה, התאפיינה בסערות בלתי-פוסקות. הדיווחים על כך שהוא וצוותו זנחו את הכללים שהם כפו על הציבור הבריטי מאתגרים את יכולתו האגדית של ג'ונסון להתאושש.

"אם אתה מפר את הכללים, אתה חייב ללכת", אמר איאן דאוריץ', בן 59, פועל בניין מאסקס, שהצביע בעבר לג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully