וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות המומחים המליץ לאפשר מנה רביעית לאנשים מתחת לגיל 60

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 10:12

ההמלצה מתייחסת לבני יותר מ-18 שעברו 5 חודשים ממועד ההחלמה או קבלת החיסון השלישי. בהודעת משרד הבריאות נכתב כי ההחלטה התקבלה לאור התוצאות החיוביות המראות הגנה של פי 5-3 מפני תחלואה קשה לאחר מתן המנה ה-4. פרופ' אש אמר לאחרונה כי לא תהיה הרחבה בשלב זה

בווידאו: בנט מעדכן בבית החולים שיבא על תוצאות המחקר בחיסון הרביעי/מערכת וואלה!

צוות המומחים לטיפול במגיפות והוועדה המייעצת למשרד הבריאות המליצו לאפשר מנה רביעית מתחת לגיל 60 - כך עדכן הבוקר (שלישי) משרד הבריאות. ההמלצה מתייחסת למי שמלאו לו 18 שנים ועברו חמישה חודשים ממועד החלמתו או ממועד קבלת החיסון השלישי. היא מגיעה לאחר שמנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, אמר כמה פעמים שלא תהיה הרחבה בשלב הזה.

בהודעת משרד הבריאות נכתב כי ההחלטה התקבלה לאור התוצאות החיוביות המראות הגנה של פי 5-3 מפני תחלואה קשה לאחר מתן המנה הרביעית, והגנה מפני הדבקה של פי כ-2 לעומת מי שחוסן במנה שלישית בלבד. המלצות הצט"מ והוועדה כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 83,613 איש עם נגיף הקורונה. מספר החולים קשה עלה ל-845. אחוז הנבדקים החיוביים אתמול - 21.83%.

מתחם החיסונים של ככלית בבית הצנחן, רמת גן 3 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם החיסונים של ככלית בבית הצנחן ברמת גן/ראובן קסטרו

לפני שלושה שבועות אישר המשרד מתן מנה רביעית לאנשים שטרם מלאו להם 60, תחילה רק באופן חלקי למדוכאי חיסון. בשבוע שעבר פורסמו תוצאות ראשוניות של מחקר שנערך בבית החולים שיבא תל השומר, שמהן עלה כי המתחסנים אמנם פיתחו רמות נוגדנים גבוהות יותר לאחר קבלת החיסון, אבל יעילותם נגד זן האמיקרון היא חלקית בלבד.

במחקר השתתפו כ-270 עובדי בית החולים שקיבלו את המנה הרביעית של חיסון נגד קורונה והתוצאות הושוו לאלו של עובדים שלא קיבלו מנה רביעית כלל. מהנתונים שהוצגו עולה כי אצל מחוסני שלוש מנות של פייזר שקיבלו חיסון רביעי של מודרנה, עלה שיעור הנוגדנים. שבועיים לאחר מתן המנה הרביעית של פייזר נרשמה עלייה נוספת בנוגדנים, יותר מזו שנמדדה כשבוע לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully