וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית בכירה בטורקיה נעצרה אחרי שהשוותה את ארדואן לשור

המשטרה עצרה את סדף קבאש בביתה באיסטנבול, בעקבות פתגם שאמרה בטלוויזיה והתפרש כלעג לנשיא. "התקפה על רצון העם", תקף בכיר במפלגת השלטון, בעוד שבאופוזיציה גינו: "הצדק ישוב לטורקיה". כ-13 אלף איש הורשעו בשנים האחרונות בעבירה על החוק האוסר "להעליב" את הנשיא

עיתונאית בכירה בטורקיה נעצרה אתמול (שבת) לקראת תחילת משפטה בגין העלבת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן - כך אמר עורך דינה של סדף קבאש, שנלקחה למעצר אחרי שציטטה פתגם בתכנית טלוויזיה וברשתות החברתיות המתייחס לשור. עשרות אלפי אנשים הועמדו לדין בטורקיה על העלבת הנשיא מאז שארדואן נכנס לתפקיד ב-2014 אחרי יותר מעשור בתור ראש ממשלה.

"יש פתגם מפורסם שאומר שראש עם כתר עליו הופך לחכם יותר, אבל אנחנו רואים שזה לא נכון", היא אמרה בערוץ טלה 1, המזוהה עם האופוזיציה. "שור לא הופך למלך רק כי הוא נכנס לארמון, אלא הארמון הופך לרפת". היא פרסמה את הציטוט הזה גם בטוויטר, אך הכחישה את ההאשמות נגדה בדבר העלבת ארדואן.

עורך דינה של קבאש בת ה-53 צייץ כי היא נעצרה רשמית לאחר שהופיעה אתמול בפני שופט באיסטנבול. השופט קיבל את טענת התביעה שלפיה היא עלולה לברוח מהמדינה. העיתונאית, שהגישה שורת תכניות טלוויזיה פופולריות לאורך הקריירה בת שלושת העשורים שלה, נעצרה אתמול בבוקר בביתה באיסטנבול.

מעצר העיתונאית

חברי הממשלה גינו את העיתונאית, בעוד שבאופוזיציה הגנו על זכותה להתבטא כרצונה. "העלבת הנשיא הנבחר של האומה שלנו בביטויים מכוערים ובוטים היא למעשה התקפה על רצון האומה", צייץ נומאן קורטולמוש, סגן מנהיג מפלגת השלטון.

מראל אקסנר, אחת ממנהיגות האופוזיציה, צייצה הודעת תמיכה בקבאש. "הלך הרוח הזה יעבור והצדק יחזור שוב לטורקיה", כתבה. העונש המקסימלי על העלבת הנשיא הוא ארבע שנות מאסר. לפי נתוני משרד הפנים, מאז 2014 נפתחו יותר מ-35,500 תיקים בשל העלבת ארדואן, וכמעט 13 אלף מהם הסתיימו בהרשעות.

מרדן ינארדג, העורך הראשי של ערוץ טלה 1, מתח ביקורת חריפה על מעצרה. "מעצרה בשעה 2:00 בלילה בשל פתגם הוא לא בלתי-מתקבל על הדעת", כתב בטוויטר." העמדה הזאת היא ניסיון להפחיד עיתונאים, כלי תקשורת ואת החברה".

באוקטובר, בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע כי חופש הביטוי של אזרח טורקי הופר כשהוא נעצר ב-2017 בחשד להפרת החוק האוסר על העלבת מנהיג המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully