וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש קרן אנה פרנק: אין הוכחות שעורך הדין היהודי הסגיר אותה

23.1.2022 / 12:53

ג'ון גולדסמית', העומד בראש הקרן שהקים אביה של הנערה היהודייה, תקף את החקירה שהעלתה כי נוטריון הולנדי הוא זה שבגד במשפחה ההולנדית והלשין על מחבואה לנאצים. "זה גובל בתיאוריית קונספירציה, עכשיו ההצהרה המרכזית היא - יהודי בגד ביהודים"

בווידאו: חבר צוות המומחים שחקר את פרשת אנה פרנק מספר על מסקנות המחקר/צילום רויטרס

ראש הקרן שהקים אביה של אנה פרנק מתח ביקורת על החקירה שהעלתה שמי שהסגיר לנאצים את המשפחה היהודייה ההולנית היה עורך דין יהודי. ג'ון גולדסמית', קרן אנה פרנק שבסיסה בבאזל, אמר בריאיון לעיתון השוויצרי בליק אם סונטנג כי החקירה "מלאה בטעויות" וכי היא לא הציגה שום הוכחות.

אנה ושבעה יהודים אחרים, בהם בני משפחתה, נתפסו על ידי הנאצים ב-4 באוגוסט 1994, אחרי שהסתתרו במשך כמעט שנתיים במחבוא במחסן באמסטרדם. כולם גורשו למחנות ריכוז באירופה, ואנה מתה מטיפוס במחנה הריכוז ברגן בלזן כשהיא בת 15 בלבד. יומנה, שהתפרסם ברחבי העולם, נחשף על ידי אביה אוטו בתום מלחמת העולם השנייה.

צוות מומחים, שכלל את סוכן ה-FBI לשעבר וינסנט פנקוק וכ-20 היסטוריונים, קרימינולוגים ומומחי דאטה הצביעו בשבוע שעבר על דמות לא מוכרת יחסית, הנוטריון היהודי ארנולד ואן דן ברג, כחשוד המרכזי בהסגרת משפחת פרנק תמורת הצלת משפחתו. ספר המפרט את הממצאים של החקירה, שנמשכה שש שנים, פורסם ביום שלישי.

"זה לא תורם לחשיפת האמת אלא לבלבול, ובנוסף לכך, זה מלא בטעויות", אמר ראש קרן אנה פרנק. חלק מהמומחים הדגישו שהראיות נגד ואן דר ברג לא חד-משמעיות. גולדסמית' אמר כי צוות החוקרים היה יותר "מסחרי" מאשר אקדמי, והטענות חסרות הביסוס שפרסם בציבור "גובלות בתיאוריית קונספירציה". "עכשיו ההצהרה המרכזית היא - יהודי בגד ביהודים. זה נחרט בזיכרון וזה מטריד", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully