וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסירי דאעש ברחו מכלא בצפון סוריה, כ-100 הרוגים בקרבות עם הכורדים

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 13:05

באחת המתקפות הנרחבות ביותר של הארגון בשנים האחרונות, הוא פוצץ מתקן מעצר ומילט עשרות מאנשיו. אסירים אחרים השתלטו על המתקן, והכוחות הכורדיים נעזרים בצבא ארה"ב כדי להשתלט עליו מחדש. אלפי אסירים מוחזקים על ידי הכורדים באזור, והערבים מאשימים אותם באפליה

בווידאו: עימותים בין כוחות כורדיים לאסירי דאעש שהשתלטו על כלא בצפון סוריה/צילום: רויטרס

הכוחות הכורדיים בסוריה מנהלים מאז יום חמישי מאבק באסירי דאעש שהשתלטו על בית כלא בצפון המדינה, וכמה בני אדם נהרגו בעימותים. תושבים וגורמים רשמיים אמרו היום (ראשון) כי הכוחות, הנתמכים על ידי צבא ארצות הברית, הידקו את המצור שהם מטילים על המתקן במחוז חסכה שהותקף בשבוע שעבר על ידי הארגון הג'יהאדיסטי.

המתקפה החלה בפיצוץ מכונית תופת בסמוך לשערי הכלא, שממנו נמלטו עשרות אסירים. לפחות 70 מהם נהרגו. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מלוחמים כורדים, טענו תחילה שהם סיכלו את הבריחה מהכלא ועצרו 89 חמושים שהסתררו בסמוך, אולם בהמשך הם הודו שהאסירים השתלטו על חלקים מבית הכלא. הכוחות מסרו היום כי 17 מלוחמיהם נהרגו בהתפרעות הקטלנית ביותר במתקני המעצר שבהם מוחזקים אלפי אסירי דאעש מאז תבוסת הארגון בצפון סוריה ובמזרחה.

הפנטגון אישר כי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה מהאוויר את לוחמי דאעש כסיוע לכוחות הכורדיים. גורמים שבטיים שנמצאים בקשר עם התושבים באזור אמרו כי כוחות הקואליציה האמריקנית התמקמו בעמדות סביב הכלא וכלי טיס נצפו בשמיים.

לוחמי דאעש אחרי פריצה לבית כלא במחוז חסכה, סוריה, ינואר 2022. ללא, אתר רשמי
התמיכה בהם גוברת באזורים שבשליטת הכורדים. לוחמי דאעש אחרי הפריצה לכלא/אתר רשמי, ללא

לא ידוע כמה אסירים מוחזקים בכלא הזה, הגדול ביותר שבשליטת הכוחות הכורדיים בצפון סוריה. קרובי משפחה של אסירים רבים אומרים שהם ילדים צעירים ואחרים שנעצרו על בסיס חשדות קלושים או בשל התנגדותם לגיוס כפוי של הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. רוב האסירים הערבים מוחזקים ללא אישומים או משפט, מצבש שהגביר את התרעומת של השבטים הערבים באזור המאשימים את הכוחות הכורדיים באפליה גזעית. הכורדים מכחישים זאת.

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch מעריך שהכורדים מחזיקים בכ-12 אלף גברים ונערים החשודים בהשתייכות לדאעש, כולל 2,000 עד 4,000 זרחים זרים מכ-50 מדינות. בנוסף לכך, ארגונים אזרחיים אומרים כי אלפי אסירים נוספים מוחזקים במרכזי מעצר סודיים שבהם הם עוברים עינויים, וסובלים מתאנים לא אנושיים.

מנהיגים מקומיים באזורים שבשליטת המיליציה הכורדית YPG, שרוב תושביהם הם ערבים, אומרים כי התמיכה בדאעש גדלה עם התגברות הטינה המקומית כלפי השלטון הכורדי. דאעש עבר ללוחמת גרילה מאז שאיבד את הטריטוריות שעליהן שלט בסוריה ובעיראק, והמתקפה על הכלא בחסכה הייתה אחת הגדולות ביותר שהוציא לפועל בשנים האחרונות. תומכיו פרסמו סרטון שלכאורה צולם בכלא, ושבו נראו כמה לוחמי הארגון לצד מה שנראה כמו בני ערובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully