וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת ניו זילנד ביטלה את חתונתה בשל גל האומיקרון

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 11:58

ארדרן, שממשלתה הטילה הגבלות חדשות על התקהלויות בשל התפשטות הזן המדבק על ידי משפחה ששבה מחתונה, הודיעה כי האירוע שלה בוטל. "אלו החיים", השיבה. "המגיפה השפיעה בצורה הרסנית הרבה יותר על אלפי ניו זילנדים אחרים"

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, במסיבת עיתונאים בפרלמנט בוולינגטון, ניו זילנד. 23 בינואר 2022.. רויטרס
משמשת דוגמה אישית. ארדרן בנאום בפני הפרלמנט, היום/רויטרס

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה היום (ראשון) כי היא ביטלה את חתונתה לאור ההגבלות החדשות שהטילה הממשלה כדי לבלום את התפשטות וריאנט האומיקרון במדינה.

במסגרת התקנות החדשות, תחוייב עטיית מסיכה וההתקהלויות יוגבלו החל מחצות. זאת בעקבות גילוי תשעה מקרי אומיקרון שהראו על התפשטות הזן מהאיים הצפוניים של ניו זילנד לאיים לדרומיים על ידי משפחה ששבה מחתונה. ההתקהלויות בברים ובמסעדות ובאירועים כמו חתונות יוגבלו למאה איש - אך מקומות שלא בודקים תעודות חיסונים יוגבלו ל-25 איש בלבד.

"החתונה שלי לא תתקיים", אמרה ארדרן לכתבים. היא הוסיפה שהיא מצטערת עבור כל מי שנקלע לתרחיש דומה. ארדרן לא חשפה את תאריך חתונתה, אבל לפי השמועות הוא היה אמור להיערך בקרוב.

כשנשאלה כיצד היא מרגישה עם ביטול חתונתה עם בן זוגה הוותיק והמנחה קלארק גייפורד, היא השיבה: "אלו החיים". לדבריה, "אני לא שונה מאלפי ניו זילנדים אחרים, שהושפעו בצורה הרסנית הרבה יותר מהמגיפה, במיוחד חוסר היכולת לשהות לצד יקיריהם הסובלים ממחלה קשה חולה קשה. זהו עצב גדול הרבה יותר מכל מה שאני חווה".

ניו זילנד סגרה את גבולותיה בפני אזרחים זרים במרץ 2020, עם התפרצות המגיפה. הממשלה דחתה את התכנית ההדרגתית לפתיחתה מחדש של המדינה מאמצע החודש לסוף החודש הבא מחשש להתפרצות של זן האומיקרון בדומה למה שקורה באוסטרליה השכנה. החריגים שרשאים להיכנס לניו זילנד מוכרחים להישאר במתקני בידוד ממשלתיים, ובשבוע שעבר הפסיקה הממשלה להנפיק מקומות חדשים בשל זינוק במספר האנשים הבאים ונושאים את הזן המדבק.

קרוב ל-94% מבני 12 ומעלה בניו זילנד כבר התחסנו בשתי מנות, וכ-56% מקרב אלו הזכאים למנה שלישית כבר קיבלו אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully