וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מעריכים: שיא גל האומיקרון בשבועיים הקרובים, מניין החולים קשה יעלה

עודכן לאחרונה: 22.1.2022 / 23:11

לפי חוקרי האוניברסיטה העברית, ב-10 הימים הקרובים צפויים להתאשפז 1,500-900 חולים קשים. בנוסף עדכנו שמניין המאומתים ימשיך להיות קרוב ל-100 אלף נדבקים ליום, ושירידה משמעותית צפויה רק בתחילת פברואר. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן על ירידה במספר המאומתים מאתמול

בווידאו: תורים ארוכים לבדיקות אנטיגן/שי מכלוף

בימים הקרובים צפוי המשך עליה במספר החולים הקשים בקורונה, והמספר היומי צפוי לעבור את ה-200 חולים קשים חדשים ליום - זאת לפי תחזית התחלואה שפרסמו הערב (שבת) חוקרי האוניברסיטה העברית. בתוך כך, משרד הבריאות פרסם את נתוני הקורונה בהם נרשמה ירידה במאומתים במהלך היממה הקודמת, לצד עלייה במספר החולים הקשים, העומד כעת על 732

לפי התחזית, במהלך עשרת הימים הקרובים צפויים להתאשפז 1,500-900 חולים קשים. בהתאם לתצפיות בלונדון וניו יורק, קיים סיכוי קטן להתדרדרות החולים למצב המצריך הנשמה.

עוד אמרו החוקרים כי קצב ההדבקה בשבוע הקרוב צפוי להיות גבוה, ומספר המאומתים ימשיך להיות קרוב ל-100 אלף נדבקים ליום. ירידה משמעותית בנדבקים תתרחש ככל הנראה רק בשבוע הראשון של פברואר, ומקורה יהיה במספר הנדבקים הרב עד כה, כלומר בהתפתחות של חסינות האוכלוסיה עקב הדבקה בתנאים הנוכחיים.

בדיקות קורונה,מתחם הספריה שאול המלךתל אביב, 2 בינואר 2022. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה,מתחם הספריה שאול המלךתל אביב, 2 בינואר 2022/ראובן קסטרו

השינוי המהותי באופן ההתנהלות הניכר בשבועיים האחרונים, עלול להוביל לעיכוב סיומו של גל האומיקרון, ולהתארכות העומס בבתי החולים. מכיוון שלהערכת החוקרים אין בשלב זה שיקוף אמין של מצב ההדבקה, התמשכות או חידוש של ההתפרצות יתגלה רק בשלב העלייה באשפוזים.

בערב פרסם משרד הבריאות את נתוני התחלואה של אתמול, לפיהם אובחנו 54,135 מאומתים חדשים. מדובר בירידה במספר המאומתים היומי, אולם במקביל נרשמה עליה חדה במספר החולים הקשים, שכעת עומד על 732. בסך הכל נוספו 93 חולים קשים מאתמול. שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-20.61%, כשמקדם ההדבקה עומד כעת על 1.3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully