וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבוע סוער: השמש יצאה - ואלפי מטיילים ביקרו באתר החרמון

עודכן לאחרונה: 22.1.2022 / 16:43

אלפי מבקרים ומאות גולשים פקדו את ההר ונהנו מהשלג שנערם. עומסי תנועה כבדים נרשמו בדרך לאתר ובמקום עצמו, אליו התאפשרה כניסה רק בהזמנה מראש. כמו כן, עשרות אלפים יצאו לטייל בשמורות הטבע והגנים עם התבהרות השמיים. אחה"צ: הגשם חוזר

אתר החרמון נפתח למבקרים - והתמלא במהלך השבת/עריכה: אביעד בללי

אלפי מבקרים ומאות גולשים ביקרו היום (שבת) באתר החרמון. זאת, על רקע השלג שנערם באתר בימים האחרונים ופתיחתו למבקרים לאחר השבוע הסוער שפקד את ישראל, במהלכו החל לרדת שלג בהרי הגולן והגליל, ואף בחלק מהרי המרכז. הטמפרטורה שנרשמה במפלס התחתון היא 4 מעלות ומזג האוויר במקום בהיר וקר. כמו כן, נרשמו עומסי תנועה כבדים בדרך לאתר החרמון ובמקום עצמו, אליו מתבקשים מטיילים שלא להגיע אם אין ברשותם כרטיסים שהזמינו מראש, וכן לא להחנות בצידי הדרך ולחסום את הכביש.

כמו כן, למרות הקור, מזג האוויר נעשה בהיר ועשרות אלפים פקדו את שמורות הטבע והגנים ברחבי הארץ. בפארקים, הגנים הלאומיים ושמורות הטבע של רשות הטבע והגנים טיילו 100 אלף מטיילים. עוד עשרות אלפים בילו ביערות הקרן הקיימת לישראל.

בין האתרים הבולטים אליהם הגיעו המטיילים במרכז היו הגן הלאומי תל אפק עם כ-4,300 מבקרים, הגנים הלאומיים קיסריה ובית גוברין עם כ-2,500 מבקרים בכל אחד מהאתרים והגן הלאומי מגדל צדק עם כ-3,200 מבקרים. האתרים בצפון הארץ בהם נרשם עומס מבקרים היו שמורת הטבע בניאס עם כ-1,700 מבקרים, שמורת הטבע ארבל ונחל עיון עם כ-1,100 מבקרים בכל אחד מהם.

מבלים באתר החרמון, 21 בינואר 2022. אתר החרמון, אתר רשמי
מבלים באתר החרמון, היום/אתר רשמי, אתר החרמון
מבלים באתר החרמון, 21 בינואר 2022. אתר החרמון, אתר רשמי
מבלים באתר החרמון, היום/אתר רשמי, אתר החרמון
מבלים באתר החרמון, 21 בינואר 2022. אתר החרמון, אתר רשמי
מבלים באתר החרמון, היום/אתר רשמי, אתר החרמון
פסגת החרמון לכיון הרי השוף בלבנון, 21 בינואר 2022. אתר החרמון, אתר רשמי
פסגת החרמון לכיוון לבנון, היום/אתר רשמי, אתר החרמון

דיתי גולדשטיין, מנכ"לית תיירות של קיבוץ עין זיוון סיפרה כי "אלפי משפחות ניצלו את מזג האוויר הנוח והגיעו ליהנות ממראות השלג הלבן בצפון רמת הגולן, נהנו מיין טוב ביקבים, ממטעמים קולינריים ומזרימת הנחלים והמפלים הגועשים בגולן. בסוף השבוע כפר הנופש בעין זיוון היה בתפוסה של 100%, אני מצפים לשבוע הבא שיביא עמו משקעים רבים ואולי גם מנות שלג נוספות".

עמותת התיירות כרמלים הוציאה היום מאות מטיילים למסלולים מודרכים בכרמל. בחודשים ינואר-פברואר מקיימת כרמלים טיולים בדגש על הפריחה, צמחיית היער, ליקוט ובישול בשטח.

פרות רועות ברכס עתלית, 21 בינואר 2022. אורן טל, תמונות גולשים
פרות רועות ברכס עתלית, היום/תמונות גולשים, אורן טל
פרות רועות ברכס עתלית, 21 בינואר 2022. אורן טל, תמונות גולשים
פרות רועות ברכס עתלית, היום/תמונות גולשים, אורן טל
גבי המים בנחל אלון, 22 בינואר 2022. כרמלים, אתר רשמי
גבי המים בנחל אלון, היום/אתר רשמי, כרמלים
מבט על הכנרת מגבעת ליבנים, 22 בינואר 2022. דנה בכר, איגוד ערים כינרת, אתר רשמי
מבט על הכנרת מגבעת ליבנים, היום/אתר רשמי, דנה בכר, איגוד ערים כינרת
מטיילים בכרמל, 22 בינואר 2022. כרמלים, אתר רשמי
מטיילים בכרמל, היום/אתר רשמי, כרמלים

הקור ממשיך גם היום, אך השמיים בהירים. לקראת הערב צפוי לחזור לרדת גשם מקומי קל לאורך החוף. במהלך הלילה יהיה מעונן חלקית, הרוחות יתחזקו והגשם ימשיך לרדת במישור החוף וגם בצפון.

הגשם ימשיך בימים הקרובים - עד שלישי, אז צפויה הפוגה ועלייה בטמפרטורות. ביום ראשון יהיה מעונן חלקית, בצפון הארץ ובמישור החוף יירד גשם מלווה בסופות רעמים, שיתפשט בהדרגה למרכז הארץ. קיים חשש קל מהצפות, בעיקר במישור החוף הצפוני. הרוחות החזקות יימשכו, ובחרמון יירד שלג.

עקב תנאי מזג אוויר סוערים בימים ראשון ושני, אתר החרמון יהיה סגור למבקרים וגולשים. האתר יעדכן בהמשך על מועד פתיחה חדש.

ביום שני ימשיך לרדת גשם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. השלג יתפשט מהחרמון גם לצפון רמת הגולן ולהרי הגליל. קיים חשש קל משיטפונות במדבר יהודה וים המלח. לקראת הערב וההפוגה הצפויה בשלישי, הרוחות ייחלשו והגשם ייפסק. עם זאת, בלילה עדיין יהיה קר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully