וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-2009: שר החוץ לפיד שוחח עם מקבילו הטורקי

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 20:35

על רקע הנסיונות מצד אנקרה לחמם את היחסים עם ישראל שהתערערו בעקבות אירועי המרמרה, יזם שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו "שיחה פרטית" עם לפיד כדי לאחל לו החלמה מהירה לאחר שנדבק בקורונה. השיחה התקיימה על רקע מגעים לפגישה אפשרית בטורקיה של ארדואן והנשיא הרצוג

שר החוץ יאיר לפיד שוחח היום (חמישי) בטלפון עם מקבילו הטורקי מבלוט צ'בושולו. זו שיחת הטלפון הפומבית הראשונה בין שר חוץ ישראלי לשר חוץ טורקי זה 12 שנה. השיחה מגיעה על רקע נסיונות מצד טורקיה בחודשים האחרונים לחמם את היחסים עם ישראל.

מי שיזם את השיחה הוא שר החוץ הטורקי. משרד החוץ הטורקי פנה למשרד החוץ בירושלים ביום רביעי ומסר כי השר הטורקי מעוניין לקיים "שיחה פרטית" עם לפיד כדי לאחל לו החלמה מהירה מנגיף הקורונה בו נדבק בשבוע שעבר.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בדצמבר 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
לפיד/צילום מסך, ערוץ כנסת
שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושאולו, במהלך ישיבה של נאט"ו בבריסל, בלגיה 20 בנובמבר 2019. רויטרס
יזם את השיחה. צ'בושולו/רויטרס

הפעם האחרונה בה התקיימה שיחת טלפון פומבית בין שר חוץ ישראלי לשר חוץ טורקי היתה ככל הנראה ב-2009, אז כיהנה ציפי לבני בתפקיד. בעקבות אירועי המרמרה ב-2010, נקט שר החוץ דאז אביגדור ליברמן במדיניות אנטי-טורקית ואף התנגד להסכם הפיוס עם טורקיה.

ביוני 2010, כחודש אחרי אירועי המשט הטורקי לעזה, התקיימה פגישה חשאית באירופה בין שר התעשייה והמסחר דאז בנימין בן אליעזר לבין שר החוץ הטורקי באותה תקופה, אחמט דבוטאולו. הפגישה התקיימה מאחורי גבו של ליברמן בידיעה ובאישור ראש הממשלה באותה תקופה, בנימין נתניהו.

שיחת הטלפון התקיימה היום על רקע מגעים והכנות לביקור אפשרי של הנשיא יצחק הרצוג באנקרה בתקופה הקרובה. ארדואן חשף את דבר קיום המגעים במסיבת עיתונאים מוקדם יותר השבוע. גורמים ישראלים בכירים ציינו כי במשרד ראש הממשלה ובמשרד החוץ לא מתנגדים לפגישה ובימים האחרונים מתקיימים דיונים על העיתוי המתאים לנסיעה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully