וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פענחה מקרה אונס מלפני 13 שנים באמצעות מסיכת קורונה

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 10:26

ראשית המקרה ב-2009, אז התקבל דיווח למשטרה על חשד למקרה אונס בתיירת, שנאנסה באלימות על ידי החשוד בגן ציבורי בירושלים. הודות להתקדמות טכנולוגית, לאחרונה חלה התפתחות בחקירה, וזהות החשוד אושרה באמצעות מסיכת קורונה בה השתמש

מקרה אונס מלפני 13 שנים פוענח באמצעות מסיכת קורונה - כך הודיעה היום (חמישי) המשטרה. זאת, בהמשך למעצר של תושב אזור ירושלים בתחילת השבוע, שנחשד בביצוע עבירות מין חמורות והכאת תיירת ששהתה בארץ בשנת 2009. המסיכה שנמצאה שימשה ראייה בתיק האונס. מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט, והיום צפוי נגדו כתב אישום.

בראשית שנת 2009 התקבל דיווח למשטרה על כך שלבית חולים בירושלים הגיעה תיירת כשהיא חבולה ועברה על פי החשד מעשה אונס. חוקרי המשטרה שהגיעו לבית החולים תחקרו את המתלוננת, שסיפרה כי היא שוהה בארץ במסגרת סמינר, ובמהלך שהותה במרכז העיר פגש אותה החשוד שהוביל אותה לגן ציבורי בתירוץ שסייע לה לסחוב את כלי הנגינה שהיה ברשותה. החשוד הוביל אותה לאזור חשוך, שם על פי החשד אנס אותה באלימות, לאחר שהכה אותה בראשה.

מיד לאחר מכן, החשוד נמלט מהמקום ואילו האישה, שהייתה בזמן המעשה בשנות העשרים לחייה, פונתה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. בעקבות המקרה, המשטרה פתחה בחקירה בניסיון לאתר את החשוד במעשה האונס והאלימות. חוקרי המשטרה אספו ממצאים וראיות, אולם המאמצים שהושקעו באותו הזמן לא נשאו פרי.

לאחרונה, חלה התפתחות משמעותית בחקירת המקרה הודות לממצאים וראיות חדשות שנאספו, בהם מסיכת קורונה שבה השתמש החשוד, והתקדמות טכנולוגית בתחום הזיהוי הפלילי במשטרה. החוקרים איתרו את זהות החשוד במעשה האונס והחלו בביצוע פעולות חקירה סמויות.

מסיכת קורונה ששימשה ראיה בתיק אונס בירושלים. דוברות משטרת ישראל
המסיכה בה השתמש החשוד/דוברות משטרת ישראל

בשלב הראשון, איתרו חוקרי המשטרה את קורבן העבירה שמתגוררת כיום בחו"ל, ועדכנו אותה על כך. בהמשך, בסיוע מחלקת קשרי החוץ במשטרה ואגף החקירות והמודיעין של המשטרה מול מקביליהם בארגוני אכיפת החוק בעולם, פעלו חוקרי המשטרה להביאה לארץ. לאחר הגעתה לישראל בתחילת השבוע, חוקרי המשטרה עצרו את החשוד במעשה לחקירה.

ביום שני השבוע הובא החשוד להארכת מעצר ובית המשפט האריך את מעצרו בשבעה ימים. עם סיום החקירה של המשטרה צפויה היום פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגד החשוד כתב אישום.

"פענוח המקרה ומעצר החשוד, התאפשרו בזכות ההתמדה של חוקרי יל"פ ציון במחוז ירושלים, שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ופעולות חקירה יצירתיות", אמר מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, "במקרה הזה קורבן העבירה היא תיירת שביקרה בישראל לפני שנים רבות, הייתה קורבן למעשה אונס אלים שהוביל לפציעתה והותיר בה גם צלקת נפשית לכל החיים. מדובר בהוכחה נוספת לכך שגם בחלוף הזמן, אנו פועלים בנחישות ובתחכום לאיתור העבריינים ולהעמדתם לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully