וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה במליאה: ברע"מ הצביעו נגד הצעת חוק של השכל - שעברה בתמיכת האופוזיציה

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 14:42

חברי כנסת ממרצ והעבודה נעדרו מההצבעה על הצעת החוק להסדרת הקמת מבנים בשטחי מרעה, אך זו אושרה לבסוף בתמיכת חברי הכנסת מהאופוזיציה. קודם לכן התפתח עימות חריף כשעופר כסיף אמר למירב בן ארי "תשתקי עם הצרחות תרנגולת" והיא השיבה לו "שוביניסט, גזען ושונא ישראל"

בווידאו: עימות בין ח"כ עופר כסיף לח"כ מירב בן ארי/צילום: ערוץ הכנסת

חברי סיעת רע"מ הצביעו היום (רביעי) נגד הצעת חוק של ח"כ שרן השכל להסדרת הקמת מבני מגורים ומבנים חקלאיים בשטחי מרעה, וחלק מחברי הכנסת של מרצ והעבודה נטשו את המליאה בזמן ההצבעה. המהלך הוביל למהומה בקואליציה.

חברי הכנסת מהקואליציה התנגדו לקידום ההצעה, אך זו אושרה לבסוף בתמיכת חברי הכנסת מהאופוזיציה, שהודיעו על "גיוס מלא" של כל חברי הכנסת לאחר שלטענתם "רע"מ במחאה על אישור החוק שוב מאיימת להיעדר מההצבעות". עם זאת, חברי רע"מ המשיכו לבסוף להצביע עם הקואליציה.

ח"כ מרב בן ארי  במליאה 19 בינואר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
בן ארי/דוברות הכנסת, דני שם טוב
ח"כ עופר כסיף במליאה 19 בינואר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
כסיף/דוברות הכנסת, דני שם טוב

קודם לכן, במהלך דיון על הצעת חוק של ח"כ אופיר סופר על חילוט רכוש בשווי תקבולי עבירות הנוגעות לפשיעה חקלאית, התפתח עימות חריף בין חברי הכנסת עופר כסיף ומירב בן ארי כאשר ח"כ כסיף התנגד להצעה ואמר: "המדינה היא השודדת הגדולה ביותר בעיקר מאזרחיה הערבים הפלשתינים לטובת היהודים. מה היא הגדרה של פשיעה חקלאית? שריפת שדות בידי מתנחבלים היא לא פשיעה חקלאית".

ח"כ בן ארי מחתה על הדברים וח"כ כסיף אמרה לה: "את תשתקי עם הצרחות תרנגולת שלך, חוץ מלצרוח לא מסוגלת לעשות כלום". ח"כ בן ארי הגיבה: "מי אתה שתדבר אלי בצורה כזו? איך אתה לא מתבייש? שובינסט מיזוגן, גזען ושונא ישראל. כל יום שאתה יושב בכנסת זו בושה למדינה. אתה צריך לעבור לפרלמנט ברמאללה. של נעליך כשאתה מדבר על חקלאי ישראל".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון חיזקה את בן ארי ואמרה כי היא "מחזקת את חברתי מרב בן ארי שעמדה על דעתה מול האמירה האומללה של עופר כסיף. אף אחד לא יגיד לחברת כנסת "תשתקי תרנגולת". לא בבית ספרנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully