וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון עם כדורגלן העבר חיים רביבו שהואשם במתן שוחד

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 17:12

כדורגלן העבר יודה בעבירה של בסיוע להפרת אמונים. הצדדים הסכימו על עונש מוסכם של ארבעה חודשי שירות וקנס של 20 אלף שקלים. איש העסקים ויזמי הנדל"ן נתן שוחד לארנון גלעדי, לשעבר המשנה לראש עיריית ת"א, בסך עשרת אלפים שקלים תמורת קידום ענייניו בעיריית תל אביב

חיים רביבו בתכנית סערה בממלכה עם לירן שכנר/ספורט 1

הכדורגלן לשעבר חיים רביבו הגיע היום (שלישי) להסדר טיעון עם הפרקליטות. רביבו הואשם במתן שוחד, וכעת במסגרת הסדר הטיעון יודה בעבירה של בסיוע להפרת אמונים. הצדדים הסכימו על עונש מוסכם של ארבעה חודשי שירות וקנס של 20 אלף שקלים. כתב האישום המתוקן נגד רביבו הוגש במסגרת פרשת "צדק עירוני", שנכללה בכתב האישום נגד חבר הכנסת דוד ביטן, המשנה לראש עיריית ת"א, ארנון גלעדי, ואחרים.

ההסדר קובע כי רביבו היה היזם והבעלים, יחד עם אחרים, של פרויקט בניה בתל אביב. "משנתקל בקשיים שהתעוררו בתוקף היתר הבניה של הפרויקט פנה רביבו לארנון גלעדי, ששימש כחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לצורך קבלת סיוע", נכתב. "גלעדי פעל לסייע לרביבו להביא לפתרון הקשיים, בין היתר באמצעות פניות לגורמים מקצועיים בעירייה. במהלך פגישה בין גלעדי ורביבו בנובמבר 2017, ביקש גלעדי מרביבו כספים למימון פעילות מפלגתית אותה הוא מקדם. רביבו נעתר לבקשה ולאחר מכן העביר 10,000 שקלים שנרשמו לפקודת 'תל אביב שלנו צדק עירוני', אשר הוצגה לרביבו כעמותה".

עוד נכתב כי רביבו העביר לגלעדי את הסכום האמור ביודעו כי גלעדי פועל במסגרת תפקידו לקידום הפרויקט וכי ההעברה מעמידה את גלעדי בניגוד עניינים בין חובותיו כעובד ציבור לבין האינטרסים של רביבו, הנובעים מהקשרים ביניהם ומהעברת הכסף.

חיים רביבו. ניר פקין
חיים רביבו/ניר פקין

לפי כתב האישום המקורי, בסוף שנת 2017 לקח גלעדי, לשעבר המשנה לראש עיריית תל אביב-יפו, טובות הנאה כספיות, תוך שימוש בחשבון בנק שנועד למימון פעילותו הפוליטית. גלעדי קיבל את הכספים, בסך של 30 אלף שקלים, משלושה יזמי נדל"ן שונים, להם סייע בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון.

גלעדי אסף את הכספים באמצעות רענן יוסף, אשר הפקיד אותם בחשבון בנק ששימש למימון פעילויות לקידום מועמדותו של גלעדי וטיפוח תדמיתו הציבורית. בחשבון זה זהותו של גלעדי כנהנה מהכספים הוסתרה. רביבו, שמיוצג על ידי עו"ד אילן סופר, הואשם כי נתן שוחד לגלעדי באמצעות העברת סכום בסך עשרת אלפים שקלים תמורת קידום ענייניו בעיריית תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully