וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עצרה אחיינית של חמינאי אחרי ששיבחה את אלמנת השאה

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 8:05

פעילת זכויות האזרח פרידה מראדחאני, בת של אחות של המנהיג העליון, נעצרה בעקבות השתתפותה באירוע מקוון לציון יום הולדתה של פארה דיבה, אשתו של השאה האחרון. אחיה סיפר שהיא הועברה לבית הכלא אווין שבטהראן. "אנחנו מאוד מודאגים"

פרידה מראדחאני, אחיינית של עלי חמינאי ופעילת זכויות אזרח באיראן. צילום מסך, אתר רשמי
אביה ריצה כעשר שנות מאסר על התנגדותו למשטר. פרידה מראדחאני/אתר רשמי, צילום מסך

פעילת זכויות אדם ואחיינית של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי נעצרה בשבוע שעבר אחרי ששיבחה את אשתו של השאה האחרון פארה דיבה.

סוכנות הידיעות של פעילי זכויות האדם (HRANA), כלי תקשורת הפועל מארצות הברית ומסקר את הנעשה באיראן, דיווחה שסוכנים של משרד המודיעין של איראן עצרו את פרידה מראדחאני ביום חמישי האחרון, וחלק מחפציה האישיים הוחרמו בפשיטה על ביתה. לפי הדיווח, היא הועברה לכלא אווין הידוע לשמצה בטהראן.

"אנחנו מאוד מודאגים, לא ידענו מה קורה, ועכשיו אנחנו יודעים שהיא בכלא אווין ותחת שליטת משרד המודיעין", סיפר אחיה מחמוד מורדצ'אני, המתגורר בצרפת, לערוץ הלוויין בשפה הפרסית Iran International המשדר מלונדון.

מראדחאני, בת אחותו של חמינאי, ידועה באיראן בפעילותה נגד עונש המוות ולמען זכויות אזרח במדינה. היא נעצרה לאחר שסרטון שפורסם ברשתות החברתיות הראה אותה משבחת את פארה דיבה, אלמנתו של השאה האחרון, במהלך אירוע מקוון לציון יום הולדתה ה-83 של המלכה לשעבר. השאה מוחמד רזא פהלווי שלט באיראן עד המהפכה האסלאמית ב-1979. פארה מתגוררת כיום בצרפת.

אביה של מראדחאני הוא שייח עלי טהרני, מתנגד משטר בולט שריצה כעשר שנות מאסר בכלא באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully