וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מבית הכנסת בטקסס: זרקתי כיסא על החוטף - ואז ברחנו

הרב צ'רלי סיטרון ווקר, שהיה אחד מארבעת בני הערובה שהוחזקו בבית הכנסת בעיר קוליוויל, סיפר שלקראת סוף ההתבצרות הפך החוטף למאיים ואלים יותר. לדבריו, ההכשרה בתחום הבטיחות שעברו חברי הקהילה סייעה להם לשרוד את האירוע

רב בית הכנסת, צ'רלי סיטרון-ווקר. אתר רשמי, אתר רשמי
רב בית הכנסת, צ'רלי סיטרון ווקר/אתר רשמי, אתר רשמי

הרב בבית הכנסת בעיר קוליוויל שבטקסס, צ'רלי סיטרון-ווקר, סיפר היום (שני) כי הוא השליך כיסא על החוטף לפני שנמלט יחד עם בני הערובה מהמבנה בתום כעשר שעות מותחות. החוטף, מאליק פייסל אכרם, אזרח בריטניה בן 44, נורה למוות כשחברי צוות החילוץ של ה-FBI הסתערו על המקום. עדיין לא ברור אם הוא ירה בעצמו או נורה על ידי הוכחות, והרשויות חוקרות זאת.

הרב סיפר כי החוטף, שהגיע לארצות הברית ימים קודם לכן, הפך למאיים ואלים יותר ככל שחלפו השעות. הוא אמר כי ההכשרה בתחום הבטיחות שחברי הקהילה קיבלו בשנים האחרונות עזרה להם לשרוד את האירוע. בהצהרה שמסר, אמר הרב כי ללא הכשרה, "לא היינו ערוכים לפעול ולברוח בעת הצורך".

אכרם היה במשך תקופה תחת מעקב שירותי הביטחון הבריטיים, ונחקר בשנת 2020, אולם נקבע כי הוא לא מהווה סיכון. במסגרת החקירה המשותפת לבריטניה ולארצות הברית, המשטרה במנצ'סטר עצרה אתמול שני צעירים שעל פי החשד קשורים למעשה. משפחתו של אכרם אמרה שהוא סבל מבעיות נפשיות וגינתה את המעשה שלו.

ביידן מגדיר את ההתקפה על בית הכנסת בטקסס מעשה טרור 
17.1.22. רויטרס
ביידן מגדיר את ההתקפה על בית הכנסת בטקסס מעשה טרור 17.1.22/רויטרס

בריאיון לרשת CBS, הרב סיפר כי המתפללים בבית הכנסת הרפורמי "בית ישראל" הציעו לחוטף תה כשדפק על הדלת. "כשהכנסתי אותו, נשארתי איתו. הכנת התה הייתה הזדמנות עבורי לדבר איתו. באותו הרגע, לא שמעתי שום דבר חשוד. חלק מהסיפור שלו לא התחבר, אז הייתי קצת סקרן, אבל זה לא משהו חריג בהכרח".

הרב חזר לתפילות, ואז, לדבריו, הוא שמע "לחיצה - שהייתה יכולה כל דבר - אך התבררה כאקדח שלו". אחד מארבעת בני הערובה שוחרר ללא פגע לאחר שש שעות של משא ומתן אינטנסיבי, שכלל את בני משפחתו של אכרם. סייטרון-ווקר סיפר כי הוא התבסס על הכשרת ה-FBI כדי לקבוע מתי הזמן הטוב ביותר להימלט.

"כשראיתי הזדמנות שבה הוא לא בעמדה טובה, וידאתי ששני האדונים שעדיין איתי, שהם מוכנים לצאת, ושהיא (ההיציאה) לא רחוקה מדי". אמר. "אמרתי להם ללכת. זרקתי כיסא על היורה, והתקדמתי לעבר הדלת, ושלושתנו הצלחנו לצאת מבלי שנורתה אפילו ירייה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הנוכחות בבית הכנסת הייתה דלילה יחסית בגלל גל האומיקרון, ולכן התפילה גם הועברה בשידור חי בפייסבוק ובתחילת האירוע ניתן היה לעקוב אחרי המתרחש בפנים. אכרם דרש את שחרורה של המחבלת עאפיה סאדיקי, המרצה עונש מאסר של 86 שנה במתקן כליאה בטקסס. בתחילה סברו גם שמדובר באחיה של סאדיקי, אך היא הכחישה ומסרה הודעת גינוי דרך עורכת הדין שלה.

האירוע גרר גל של גינויים ותגובות מצד גורמים שונים בארצות הברית ובישראל. הנשיא ג'ו ביידן כינה את החטיפה "מעשה טרור" ואמר כי "עוד נלמד בימים הקרובים על המניעים של החוטף. אבל תנו לי להיות ברור - כל מי שמתכוון להפיץ שנאה - אנחנו נתייצב נגד האנטישמיות ונגד עליית הקיצוניות במדינה הזו. זה מי שאנחנו, והלילה, אנשי ונשות אכיפת החוק גרמו לכולנו להיות גאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully