וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טונגה כוסתה באפר וולקני אחרי התפרצות הר הגעש: "כמו פני הירח"

מדינת האיים שבאוקיינוס השקט מנותקת מאינטרנט ומחשמל אחרי התפרצות הר הגעש התת-ימי וגלי הצונאמי שבאו אחריה, והרשויות קראו לתושבים לשתות מים מבקבוקים ולעטות מסיכות בשל זיהום האוויר. ניו זילנד ואוסטרליה שלחו מטוסים כדי להעריך את הנזק

תמונת לוויין של התפרצות הר הגעש לחופי טונגה, 16 בינואר 2022. רויטרס
היקף הנזק עוד לא התבהר. תמונת לוויין של התפרצות הר הגעש/רויטרס

טונגה נותרה היום (ראשון) מנותק מחשמל ומתקשורת בעקבות גלי הצונאמי שהכו בו אתמול לאחר התפרצות הר געש תת-ימי באוקיינוס השקט. ההתפרצות האדירה כיסתה את מדינת האיים באפר וולקני, וראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן אמרה כי הצונאמי הסב "נזק אדיר", כשסחף אחריו סירות לחופת והתנפץ על בתי עסק באזורי החוף.

בשל ניתוק אמצעי התקשורת, המידע מטונגה מועט ובשלב זה לא ידוע על הרוגים אך תושבים מקומיים אמרו כי המדינה נראית "כמו פני הירח" בעקבות האפר הוולקני המכסה אותה. ארדרן הוסיפה כי לפי הדיווחים המגיעים מטונגה, האפר זיהם את אספקת המים והצורך במים נקיים הפך לחיוני. על פי ארגוני סיוע, הרשויות קראו לתושבים לשתות מים מבקבוקים ולכסות את פניהם במסיכות בשל זיהום האוויר.

צפו בתיעוד:

הר געש תת-ימי התפרץ באוקיינוס השקט/רויטרס

התפרצות הר הגעש אתמול שלחה עמוד אפר לשמיים וגלים בגובה של 1.2 מטר התקרבו לחופי טונגה. ההתפרצות הייתה כל כך עוצמתית, עד שניתן היה לשמוע אותה בניו זילנד, השוכנת 2,383 ק"מ ממדינת האיים שבה חיים כ-105 אלף תושבים.

"הכול מאוד עצוב, אנחנו מקווים לטוב", אמרה פטימה, תושבת האי, לרשת BBC. היא סיפרה שלא שמעה דבר מעמיתיה שניהלו מסעדה בחופי בירת טונגה. "זה יפגע בהם חזק מאוד מפני שהם היו בסגר כל כך הרבה זמן, בלי תיירים, ועכשיו זה".

ניו זילנד ואוסטרליה, שבהן חיים אזרחים טונגים, שלחו מטוסי תצפית כדי להעריך את מידת הנזק. תמונות לוויין מהאזור מרמזות כי חלק מהאיים של טונגו כוסו לחלוטין במים, ומומחים אומרים כי ההתפרצות של הר הגעש הייתה אחת העוצמתיות ביותר באזור זה עשרות שנים. היא הובילה לאזהרות צונאמי בכמה מדינות, כולל יפן וארצות הברית, ששטפו חלק מאזורי החוף בחלקים מקליפורניה ואלסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully