וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלייבור מזנקת בסקרים בעקבות שערוריית המסיבות של ג'ונסון

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 16:04

המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה בבריטניה פתחה את הפער הגדול ביותר זה תשע שנים על המפלגה השמרנית, שממשיכה לאבד גובה. למרות זאת, יושב הראש שלה מתייצב, לפחות בשלב זה, לצד ראש הממשלה ומבטיח שהוא יפעל לשינוי התרבות ברחוב דאונינג

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, קיר סטארמר עם הגעתו למטה BBC בלונדון 16 בינואר 2021. רויטרס
"העובדות מדברות בעד עצמן". מנהיג האופוזיציה קיר סטארמר, היום/רויטרס

מפלגת הלייבור, הגדולה ביותר באופוזיציה בבריטניה, פתחה את הפער הגדול ביותר בסקרים על המפלגה השמרנית השלטת מאז 2013, בעקבות סדרת השערוריות שבהן היו מעורבים ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ועובדי לשכתו. כמעט מדי יום מתפרסמים בממלכה דיווחים על מסיבות או אירועים שבהם השתתפו ג'ונסון או עוזריו תוך הפרת הגבלות הקורונה שראש הממשלה עצמו הטיל, וגם בתוך המפלגה השמרנית גוברים הקולות הקוראים לו לזוז הצדה.

מנהיג הלייבור, קיר סטארמר, האשים היום (ראשון) את ג'ונסון בעבירות על החוק ובכך ששיקר על "המסיבות בהיקף תעשייתי" שנערכו במעון ראש הממשלה ברחוב דאונינג. הוא דחה את הקריאות של הממשלה השמרנית להמתין לחקירה פנימית שהיא מקיימת - שמסקנותיה צפויות להתפרסם בימים הקרובים - על מנת לגלות אם נעשו עבירות פליליות במהלך אותן מסיבות בשנתיים האחרונות.

"העובדות מדברות בעד עצמן, והמדינה קיבלה החלטה", אמר סטארמר בריאיון לרשת BBC. לדבריו, "אני חושב שהוא עבר על החוק, אני חושב שהוא למעשה הודה שעבר על החוק".

בווידאו: ג'ונסון מתנצל על השתתפותו במסיבה בזמן הסגר/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

אחרי לחץ מתמשך, ג'ונסון נאלץ להודות בשבוע שעבר בפני הפרלמנט על כך שהוא השתתף במסיבת שתייה בחצר מעונו במאי 2020, בעיצומו של הסגר הראשון והקפדני בממלכה. הוא טען שהוא האמין שמדובר בפגישת עבודה, אך הודה: "במבט לאחור, הייתי צריך לשלוח את כולם בחזרה פנימה".

ואולם, בעודו מנסה לכבות את השריפה הזו, נחשפו אירועים בעיתיים אחרים שנערכו במעונו בניגוד להנחיות. ביום שישי לשכתו התנצלה בפני המלכה אליזבת, אחרי שדווח כי עובדי לשכתו של ג'ונסון חגגו בשתי מסיבות בערב שקדם להלוויית בעלה הנסיך פיליפ, באפריל אשתקד. ראש הממשלה לא נכח באף אחד מהאירועים, אך דובר שלו אמר כי זה "מצער ביותר שזה קרה בזמן של אבל לאומי".

אתמול, השר לשעבר טים לפטון הפך לחבר הפרלמנט השישי הקורא בפומבי לג'ונסון להתפטר, כשאמר שהוא כבר לא יכול להגן על עמדתו. כדי לקיים בחירות בזק פנימיות, לפחות 54 מתוך 360 המחוקקים השמרנים חייבים להגיש מכתבי אי-אמון ליו"ר "ועדת 1922" של המפלגה. על פי הטלגרף, עד 30 מכתבים כאלו כבר הוגשו, אך בינתיים, יו"ר המפלגה השמרנית נלחץ לעזרתו של ג'ונסון ואמר כי הוא מחויב לשינוי התרבות במעון ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully