וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להצתה: בית כנסת בדרום הר חברון עלה באש

עודכן לאחרונה: 15.1.2022 / 18:59

המבנה השרוף נמצא במצפה זי"ו, סמוך להתנחלות מעלה חבר. מפקד הצוות סיפר כי "ספרי הקודש והסידורים שהיו במקום נפגעו". ארון הקודש שהיה במקום נשרף גם הוא - אך לא היה בתוכו ספר תורה. במקום נמצאו גם צמיגים שככל הנראה הושלכו פנימה

חשד להצתת בית כנסת בדרום הר חברון, 15 בינואר 2022. דוברות כב"ה
הצתת בית כנסת בשבת/דוברות כב"ה

בית כנסת בדרום הר חברון עלה באש במהלך השבת - הממצאים בשטח מעלים חשד להצתה. האירוע החריג קרה במצפה זי"ו, סמוך להתנחלות מעלה חבר.

רס"מ אבי דסטה, מפקד הצוות, סיפר כי "מצאנו במקום צמיגים רבים שככל הנראה הושלכו פנימה על מנת ליצור בעירה חזקה במבנה, ספרי הקודש והסידורים שהיו במקום נפגעו מהשריפה, ארון הקודש שהיה במקום נשרף גם הוא, אולם למרבה המזל לא היה בתוכו ספר תורה".

חוקר שריפות מטעם כבאות והצלה החל בחקירת האירוע יחד עם חוקרי המז"פ ממחוז ש"י של המשטרה.

חשד להצתת בית כנסת בדרום הר חברון, 15 בינואר 2022. דוברות כב"ה
בית הכנסת השרוף, היום/דוברות כב"ה
חשד להצתת בית כנסת בדרום הר חברון. דוברות כב"ה
בית הכנסת השרוף, היום/דוברות כב"ה

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, מסר כי "מזעזע אותי לחשוב על סמיכות המקרים של שני בוגרי אגוז שנהרגו באש צה"ל, ועל חילול זכרם דווקא בשבוע הזה. מדובר באירוע שלא יכול לעבור בשתיקה", קרא. "אנחנו צריכים להחזיר את ההרתעה שלנו כאן ומהר". הוא הוסיף כי "מדובר בפשע שנאה שיכול להתגלגל לאירוע טרור לכל דבר, ויתרה מכך חובה למנוע את השריפה הבאה - ואת זה עושים רק עם הרתעה".

ב-24 בספטמבר נשרף בית מדרש באותו המקום. מפקד הצוות, רס"ל איתמר בן דוד אמר כי "עם ההגעה למקום זיהינו מבנה העולה כולו באש, נזק כבד נגרם לו". בתום החקירה, עלה כי השריפה נגרמה מהצתה מכוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully