וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע התביעה שהוא מנהל נגד מנהלת המחלקה: סגן ראש מח"ש פוטר מתפקידו

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 14:59

משה סעדה, שתובע מקרן בר מנחם ושי ניצן חצי מיליון שקלים בגין התעמרות בעבודה, התבשר לאחר שימוע במשרד המשפטים כי יסיים את תפקידו: "משבר האמון בינך לבין הממונה עליך חריף ועמוק ופוגע קשות בתפקוד התקין של המחלקה". סעדה יערער לנציב שרות המדינה

סגן ראש מח"ש משה סעדה התבשר אתמול (חמישי) כי יסיים את תפקידו, זאת לאחר שימוע במשרד המשפטים. הפיטורים מתרחשים ברקע תביעת הענק בסך חצי מיליון שקלים שהגיש נגד ראש מח"ש קרן בר מנחם ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, בגין התעמרות בעבודה.

במכתב שנשלח לבאי כוחו של סעדה, מטעם ערן דוידי מנכ"ל, משרד המשפטים, כתב האחרון כי "שוחחתי עם הגורמים שבפניהם נערך השימוע, מסקנתן והמלצתן החד משמעית היא לסיים את העסקתך. זאת ועוד, שוחחתי עם פרקליט המדינה, עמדתו הינה נחרצת ולפיה הוא סבור שהמשך העסקתך פוגעת קשות במחלקה ובתפקודה, משכך אין מקום להמשיך את העסקתך במחלקה ואף לא בפרקליטות המדינה".

סגן ראש מח"ש משה סעדה. אמיל סלמן,
פוטר מתפקידו, משה סעדה/אמיל סלמן

"ממכלול המידע שהובא בפניי עולה כי בינך לבין מנהלת מח"ש, הממונה עליך, קיים משבר אמון חריף ועמוק אשר אינו מאפשר את המשך עבודתכם המשותפת", כתב דוידי לסעדה. "משבר האמון נמשך תקופה ארוכה ואין חולק כי הוא פוגע קשות בתפקוד התקין של המחלקה. לפיכך. ולאחר ששקלתי את מכלול הדברים, מצאתי כי יש לקבל את ההמלצה לסיום עבודתך".

לפי כתב התביעה שהוגש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים לפני כחודשיים, טוען סעדה כי סבל מ"התעמרות בדרכים מגוונות, לרבות על דרך של הצרה בפועל ובכוח של סמכויותיו כסגן מנהל המחלקה לחקירת שוטרים, וכשומר סף תוך מידור מקצועי וחברתי, השפלה, ביזוי, ביוש, האשמות שווא והפצת שמועות מזיקות, שלא כדין וללא הצדקה, מטעמים בלתי ענייניים וכשביצוע העבודה אינו מחייב זאת".

ראש המחלקה לחקירות שוטרים, קרן בר מנחם. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
"משבר אמון חריף", קרן בן מנחם/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

עוד נטען בכתב התביעה, "מסע התעמרות מתמשך ומתגבר זה, כלל גם ניסיון למנוע ממנו לעשות את עבודתו כשומר סף תוך כדי הפעלת לחצים כבדים, לרבות איום מפורש ומרומז בפיטורים, ולאחרונה אף זימונו בפועל לשימוע לקראת פיטורים בשל 'אי התאמה', לאחר שביקש מפרקליט המדינה הנוכחי, עורך הדין עמית איסמן, להתערב לאלתר ולפעול להפסקת ההתעמרות בו ולהשבת סמכויותיו, שאם לא כן, ייאלץ לפנות לבית המשפט".

עו"ד עודד סבוראי, המייצג את סעדה, מסר בשמו: "למרבה הצער, אין זה מפתיע שמנכ"ל משרד המשפטים החליט ליישר קו עם הניסיון רב-השנים של פרקליטות המדינה לסכל את סגן מנהלת מח"ש, שומר סף שכל חטאו בעיני המערכת הוא שסירב ליישר קו עם המגמה הנפסדת של מנהלת מח"ש לגבות את משטרת ישראל בכל דבר ועניין, במקום לממש את שליחותה הציבורית ולהגן על אזרחי המדינה מפני שוטרים סוררים. עו"ד סעדה, שליח ציבור מסור ונאמן, ימשיך את מאבקו למען הציבור, בעת הזו באמצעות ערעור לנציב שרות המדינה, וככל שזה יידחה, באמצעות הערכאות המשפטיות. צר לעו"ד סעדה שכך פועלת הפרקליטות, אולם הוא שואב תקווה מכך שהתיקון יגיע מגורמים חיצוניים, שיבקרו את ההתנהלות עליה הוא מתריע בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully