וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דיפלומטים אמריקנים בפריז ובז'נבה נפגעו מסינדרום הוואנה

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 19:14

דיפלומטים אמריקנים בפריז ובז'נבה נפגעו ככל הנראה מהמחלה המסתורית המכונה "סינדרום הוואנה", ולפחות אחד מהם פונה לארצות הברית לקבל טיפול רפואי - כך דווח היום (חמישי) בוול סטריט ג'ורנל, מפי גורמים המעורים בתקריות. התקיפות החשודות אירעו בקיץ האחרון, והן דווחו לבכירים בשתי הנציגויות ובסופו של דבר גם למשרד החוץ בוושינגטון.

בז'נבה, לפחות שלושה אמריקנים העובדים בקונסוליה בעיר, המאחרת ארגונים בינלאומיים רבים, נפגעו ככל הנראה על ידי הסינדרום. לפי הדיווח, לפחות אחד מהם פונה משוויץ לארצות הברית כדי להמשיך בטיפול הרפואי.

כ-200 אמריקנים חוו את התופעה המסתורית בשנים האחרונות, שדווחה לראשונה בבירת קובה לפני יותר מחמש שנים, ומשם קיבלה את הכינוי שלה. התקריות אירעו בערים שונות ברחבי אירופה, בסין ובדרום אמריקה, ובארצות הברית עדיין לא הצליחו לגלות מי עומד מאחוריהן או את מנגנון התקיפה.

הממשל הצהיר בשנה שעברה כי הוא משקיע משאבים רבים בחקירת המתקפות, ובכיר ב-CIA אף מונה לפקח עליה. באוקטובר, הנשיא ג'ו ביידן חתם על חוק המבטיח להגדיל את הסיוע הרפואי הממשלתי לנציגים שנפגעו. התסמינים כוללים כאבי ראש, עייפות, בעיות קוגניטיביות, צלצולים באוזניים, סחרחורות ובעיות ראיה, שמיעה ושיווי משקל. רבים סובלים מהתסמינים שנים אחרי התקרית, וחלקם אובחנו עם פגיעות טראומה במוח.

"נכון להיום, אנחנו לא יודעים בדיוק מה קורה ואנחנו לא יודעים בדיוק מי אחראי", אמר היום שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן בריאיון עם רשת MSNBC. בלינקן אמר כי ארצות הברית העלתה את הנושא מול רוסיה, שבעבר הוזכרה כחשודה אפשרית, אך וושינגטון טרם הצליחה לקבוע מי אחראי. מוסקבה הכחישה בשנים האחרונות כל קשר לתקריות המסתוריות. בלינקן, שנפגש לאחרונה עם נפגעי הסינדרום, הבטיח כי הממשל עובד מסביב לשעון כדי לרדת לשורש העניין.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully