וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי חיסונים בבולגריה ניסו להסתער על הפרלמנט

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 18:58

המפגינים, התומכים במפלגת ימין קיצוני, נבלמו על ידי השוטרים וכמה אנשים נפצעו ונעצרו בעימותים. הם דורשים את ביטול חובת עטיית המסיכות והתו הירוק, והבטיחו להישאר בסמוך לפרלמנט עד שדרישותיהם ייענו. שיעור המחוסנים בבולגריה הוא הנמוך ביותר באיחוד האירופי

שוטרים מנסים למנוע ממפגינים נגד חיסונים להסתער על הפרלמנט בסופיה, בולגריה, 12 בינואר 2022. Valentina Petrova, AP
ראש הממשלה הזמין אותם לשיחות. ההפגנה מחוץ לפרלמנט בסופיה, היום/AP, Valentina Petrova

מפגינים המתנגדים להגבלות הקורונה בבולגריה התעמתו היום (רביעי) עם המשטרה כשניסו להסתער על הפרלמנט בבירה סופיה. הנוכחות של כוחות גדולים של משטרה במקום מנעה מהמפגינים להיכנס למבנה, וחלקם נעצרו. במהלך העימותים נפצעו כמה בני אדם, בהם שוטרים. בסופו של דבר, המפגינים נהדפו והמשטרה חסמה את הגישה למתחם.

האלימות פרצה בעצרת מחאה נגד החלטת הרשויות לחייב עטיית מסיכות וחיסונים. ההפגנות אורגנו על ידי קבוצה לאומנית המתנגדת בתוקף להגבלות שהטילה ממשלת בולגריה. "מטרת המחאה היא לבטל את הצעדים המגבילים ובעיקר, קודם כל, את התו הירוק הבלתי חוקתי", אמר קוסטדין קוסטדינוב, מנהיג מפלגת וזרז'דאן, לפני המחאה. המפגינים גם הציבו מיצג של גיליוטינה שעליה קשורה מסיכה.

מיצג של גיליוטינה בהפגנה של מתנגדי חיסונים מחוץ לפרלמנט בסופיה, בולגריה, 12 בינואר 2022. Valentina Petrova, AP
"התו הירוק - בלתי חוקתי". מיצג של גיליוטינה שעליה קשורה מסיכה בהפגנה, היום/AP, Valentina Petrova

למפלגה יש 13 מושבים בפרלמנט המונה 240 מושבים, והיא זוכה לתמיכה בקרב מתנגדי הגבלות הקורונה. המפגינים, שמספרם הגיע לכאלף, הניפו דגלי בולגריה ושרו שירים פטריוטיים. הם נשארו בכיכר מול האסיפה הלאומית, ואמרו שהם מתכננים להישאר שם עד שייענו דרישותיהם לביטול חובת עטיית המסיכות ותעודות החיסונים.

בולגריה, המתמודדת עם זינוק מחודש בתחלואה, היא המדינה עם שיעור המחוסנים הנמוך ביותר מבין 27 חברות האיחוד האירופי. רק שליש מאוכלוסייתה מחוסנת במלואה נגד הווירס.

ראש הממשלה, קיריל פטקוב, קרא להרגעת הרוחות והזמין את נציגי המפגינים להיפגש עמו ביום שישי בלשכתו כדי לדון בדרישותיהם. הוא נשא נאם מביתו, שבו הוא נמצא בבידוד בשל חשיפה לחולה קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully