וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצי של ניו זילנד חילץ זוג שנתקע 18 חודשים בסינגפור בשל הקורונה

בשל מצבם הרפואי, השניים לא יכלו לשוב בטיסה, וכספם הלך ואזל. ספינה של הצי הניו זילנדי שעברה שיפוצים בסינגפור לקחה אותם על סיפונה, והם אפילו לא נדרשו לבידוד מאחר שהמסע נמשך 19 ימים

ספינת הצי "קנטרברי" עוגנת בנמל נאפייר, ניו זילנד,  2019. GettyImages
ספינת הצי "קנטרברי" עוגנת בנמל נאפייר, ניו זילנד, 2019/GettyImages

הצי של ניו זילנד ערך מבצע חילוץ לא שגרתי של שני אזרחים שהיו תקועים בסינגפור במשך 18 חודשים בשל מגיפת הקורונה. בשל מצבם הרפואי, השניים לא יכלו לשוב בטיסה, וכספם הלך ואזל מה שהקשה על המשך שהותם בסינגפור.

לפי מסמכים שפורסמו על בסיס חוק המידע הרשמי בניו זילנד, המשימה יצאה לדרך אחרי שיועץ בנציגות ניו זילנד בסינגפור התערב לטובת הזוג, ואמר כי הם נמצאים בעמדה "מאוד ייחודית" וכי הוא חושש שמצבם יחמיר עוד יותר. הזוג, שהמקרה שלהם פורסם לראשונה באתר Stuff, קיבל פטור מיוחד כדי לעלות סיפון הספינה "קנטרברי" של הצי הניו זילנדי שעברה באותה העת שיפוצים בסינגפור. היא עזבה את עיר המדינה בנובמבר האחרון, ועגנה בניו זילנד כעבור 19 יום כך שהזוג לא היה צריך להיכנס לבידוד.

מיילים ממשלתיים הראו כי היה חשש שהמשימה הזו תקבע תקדים בעייתי. עם זאת, גורם רשמי אחד כתב כי "זה לא פינוי בסגנון דנקרק מדרום-מזרח אסיה", בהתייחסו לפינוי מאות אלפי החיילים הבריטים מצרפת בתחילת מלחמת העולם השנייה.

במייל אחר, אותו גורם כתב: "אם אנחנו קובעים תקדים שבו אנשים שלא יכולים לטוס מוצאים את עצמם במקום שבו יש ספינה (של הצי), שעומדת להגיע (אל ניו זילנד), עם מקום פנוי ועם צוות רפואי זמין על הסיפון, אני יכול לחיות עם זה".

משרד החוץ של ניו זילנד ציין כי מדובר במקרה עם "נסיבות מיוחדות וחריגות מאוד" וסירב להגיב מעבר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully