וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שיא במספר הנדבקים בקורונה ביממה, עלייה נוספת במספר החולים שבמצב קשה

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 11:19

מספר המאומתים היומי ממשיך לעלות וביממה האחרונה אובחנו חיוביים 43,815 בני אדם. מצבם של 254 חולים מוגדר קשה, מתוכם 63 מונשמים. עלייה קלה בשיעור הבדיקות החיוביות - 12.09%, ירידה קלה במקדם ההדבקה

בווידאו: ראש הממשלה מתריע שנגיע למיליוני נדבקים בקורונה, מבהיר שאין מקום לפאניקה ומגיב לביקורת של נתניהו/צילום: לע"מ

43,815 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך עולה היום (רביעי) מנתוני משרד הבריאות. מדובר בשיא שלילי נוסף מפרוץ המגפה. כמו כן, מצבם של 254 חולים מוגדר קשה, מתוכם 63 מונשמים. 400 אלף אזרחים התחסנו בחיסון הרביעי.

מספר החולים הפעילים עומד על 222,877 בני אדם ומספר המתים מהנגיף מפרוץ המגפה עומד על 8,274. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות והוא עומד על 12.09%.

מקדם ההדבקה נמצא בירידה קלה ועומד על 1.95.

בדיקת אנטיגן 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בדיקת אנטיגן/ראובן קסטרו

הבוקר חוקרי האוניברסיטה העברית חזו כי גל הקורונה החמישי צפוי להתחיל לדעוך בין 25 בינואר ל-30 בחודש. לפי החוקרים, המשך מגמת התחלואה הנוכחית תוביל לשיא של בין 800 אלף לעד שני מיליון נשאי קורונה פעילים.

לדבריהם, בעוד כשבועיים יהיו בין 1,000 ל-2,000 מאושפזים במצב קשה, אך עם זאת, מניתוח נתונים בלונדון עולה כי לא צפוי עומס קריטי במספר המונשמים. לפי התחזית, בין 2% ל-5% מהחולים יהיו ילדים עד גיל 11.

עוד בוואלה!

האור בקצה הגל: "תחלואת הקורונה צפויה להתחיל לרדת בעוד כשבועיים"

לכתבה המלאה
בדיקת קורונה בירושלים 30 בצדמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקת קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל

אמש אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "נגיע בישראל לכמה מיליוני נדבקים". זאת, במהלך הצהרה שמסר מהקריה בת"א, על דרכי ההתמודדות של הממשלה עם התפשטות זן האומיקרון והעלייה במספרי המאומתים והמבודדים.

כמו כן, אתמול הודיע מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש כי תקופת הבידוד לחולים מאומתים תקוצר לשבעה ימים בלבד, אם בשלושת הימים האחרונים לא מופיעים סימפטומים של המחלה. אם סימפטומים כאלו אכן מופיעים בפרק הזמן הזה - יידרשו החולים להשלים עשרה ימי בידוד, כפי שהיה עד כה. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר ביום חמישי הקרוב.

במשרד קיבלו את ההחלטה על בסיס מחקר שנערך בהשתתפות כ-80 חולים מאומתים שנדבקו בזן האומיקרון, שנבדקו אחת ליומיים. מתוצאות המחקר עולה כי הסיכוי לפתח נגיף חי אחרי שבעה ימים עומד על 6% בלבד. הנתונים הוצגו לצט"ם (הצוות לטיפול במגיפות), והוא המליץ בתורו על הצעד למשרד הבריאות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully