וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריה בדנמרק: החשוד בהדלפת מידע סודי - ראש המודיעין

11.1.2022 / 17:59

לארס פינדסן ושלושה קציני מודיעין נוספים חשודים בעבירות ביטחוניות, שייתכן שקשורות לשורת דיווחים שפורסמו בשנים האחרונות וכללו מידע מסווג. "זה טירוף מוחלט", אמר ראש הביון, שיישאר במעצר עד החודש הבא

ראש שירות המודיעין הדני, לארס פאבורג-אנדרסן במהלך הצגת הדו"ח השנתי בקופנהגן 19 בדצמבר 2017. רויטרס
לא הפעם הראשונה שבה הוא מסתבך. ראש המודיעין לארס פינדסן/רויטרס

ראש שירותי הביון של דנמרק, לארס פינדסן, נעצר בשל חשד שהוא היה מעורב בהדלפת מידע מסווג ביותר - כך דיווחו כלי תקשורת המדינה, בעקבות דיון בבית משפט שבו הוסר צו איסור הפרסום. שני שירותי המודיעין של המדינה נקלעו לסקנדל מאז שארבעה עובדים ועובדים לשעבר נעצרו בחודש שעבר בחשד להדלפות מידע חשאי, והפרשה עשויה לפגוע בתדמיתן בעולם. פינדסן הוא היחיד מהארבעה שנותרו במעצר בזמן שהחקירה נמשכת.

"אני רוצה שהאישומים ייחשפו ואני לא מודה באשמה. זהו טירוף מוחלט", אמר אתמול פינדסן לכתבים במהלך הדיון, שבסיומו השופט החליט להאריך את מעצרו עד 4 בפברואר. התביעה סירבה להגיב על הפרשה ולא ניתן היה ליצור קשר עם פינדסן או עם עורך דינו. מאחר שהפרשה מתנהלת מאחורי דלתיים סגורות, המידע עליה מוגבל מאוד ולא ברור איזה מידע הודלף.

שירות הביטחון והמודיעין (PET) אמר כי ארבעת קציני המודיעין נאשמים בהפרת חלק מחוק העונשין, הכולל בגידה, בעקבות "העברת מידע מסווג ביותר". בשירות אמרו כי מידע מסווג עלול לגרום לדנמרק או למדינות האיחוד האירופי ונאט"ו "נזק משמעותי או קיצוני" אם הוא יועבר הלאה. העונש המקסימלי על עבירה זו הוא 12 שנות מאסר.

בערוץ הציבורי DR, שציטט מקורות אנונימיים, הפרשה קשורה להדלפת מידע מסווג לכלי תקשורת דניים. הערוץ דיווח ב-2020 כי שירות המודיעין ההגנתי של דנמרק שיתף מידע עם סוכנות הביטחון הלאומית של ארצות הברית, כך שהיא קיבלה גישה למידע אישי ולתקשורת פרטית של אזרחים דנים. בשנה שעברה, כמה כלי תקשורת במדינה פרסמו דיווחים על פעילות המודיעין הדני שהתבססו על מידע חשאי.

פינדסן כבר הסתבך בעבר בפרשה אחרת. הוא וארבעה קציני מודיעין אחרים הושעו באוגוסט 2020 אחרי שגוף עצמאי המפקח על המודיעין האשים אותו בשורת הפרות חמורות. עם זאת, בחודש שעבר ההאשמות הללו נדחו על ידי ועדת חקירה, וההשעיות בוטלו.

  • עוד באותו נושא:
  • דנמרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully