וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: מחצית מתושבי אירופה יידבקו באומיקרון בתוך חודשיים

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 16:14

בארגון הבהירו כי למרות התפשטותו המהירה של הזן המדבק והדעיכה המסתמנת בחומרת המגיפה, מוקדם לקבוע כי היא בדרך להתנהג כמו שפעת עונתית. בסין הרחיבו את הסגרים המקומיים ועוד 5 מיליון התבקשו להישאר בבתים, וצ'ילה מצטרפת לישראל והחלה לחסן במנה רביעית

בווידאו: סין מרחיבה את הסגר/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

ארגון הבריאות העולמי אמר היום (שלישי) כי כמחצית מתושבי אירופה צפויים להידבק בזן האומיקרון בתוך חודשיים בקצב ההדבקה הנוכחי - אך הדגיש כי אין זה אומר שהקורונה בדרכה להפוך למחלה עונתית כמו שפעת בשלב זה. בארגון אמרו כי בשבוע הראשון של 2022 נרשמו שבעה מיליון מקרים חדשים באירופה, נתון שיותר מהכפיל את עצמו בתוך שבועיים.

האנס קלוגה, האחראי על אזור אירופה בארגון, אמר כי 50 מתוך 53 המדינות ביבשת ובמרכז אסיה דיווחו על נדבקים באומיקרון. לפי המידע שנאסף בשבועות שחלפו מאז שהתגלה לראשונה בדרום אפריקה, האומיקרון קטלני פחות בהשוואה לזנים אחרים משום שהוא פוגע בעיקר בחלק העליון של מערכת הנשימה ולא בריאות. למרות זאת, בארגון הבריאות העולמי אמרו כי יש צורך במחקרים נוספים כדי לאשש זאת.

ילדים שבים לבית ספר אחרי חופשת חג המולד בליסבון, פורטוגל, 10 בינואר 2022. רויטרס
ילדים שבים לבית ספר אחרי חופשת חג המולד בליסבון, פורטוגל, 10 בינואר 2022/רויטרס

אתמול, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס אמר כי ייתכן שצריך לשנות את דרכי המעקב אחרי הקורונה ולהשתמש בשיטה הדומה לאופן הטיפול בשפעת, מאחר שהקטלניות של המחלה דעכה. משמעות מהלך שכזה היא התייחסות לויירוס כאל מחלה אנדמית, ולא כאל פנדמיה, ללא רישום של כל מקרה וללא בדיקה של כל מי שחווה תסמינים שלה.

קת'רין סמולווד, מנהלת החירום של אירופה בארגון הבריאות העולמי, הדגישה כי השינוי של מחלת הקורונה עוד רחוק. לדבריה, כדי שזה יקרה, דרכי ההדבקה של הנגיף צריכות להיות יציבות וצפויות.

"עדיין יש חוסר ודאות אדירה והנגיף מתפתח די במהירות, ומציב אתגרים חדשים", אמרה בתדרום לעיתונאים. "אנחנו לבטח לא בשלב שאפשר לקרוא לו אנדמי". לדבריה, זה עשוי לקרות בשלב מסוים, אך קשה להתחייב כעת שזה יקרה השנה.

סין: עוד 5 מיליון איש הוכנסו לסגר

בסין, חמישה מיליון אנשים נוספים הוכנסו היום לסגר כחלק ממאבקה הנחרץ בהתפשטות האומיקרון, שבועות ספורים לפני תחילת משחקי החורף בבייג'ינג. אחרי ששני מקרים של הווריאנט המדבק אותרו בעיר אניאנג שבפרובינציית הנאן, הרשויות הכריזו אתמול בערב על סגר והתושבים נדרשו להסתגר בבתים ולא לנסוע בכבישים.

על פי כלי התקשורת בסין, כל העסקים הלא חיוניים נסגרו, הנסיעה מחוץ לעיר הוגבלה והחל מבצע בדיקות המוני "בתגובה למצב האפידמיולוגי החמור וכדי למנוע בתקיפות את התפשטות ההתפרצות של וירוס האומיקרון".

הערוץ הממשלתי CCTV דיווח על 58 מקרים מקומיים חדשים בעיר, ובסך הכול 84 מאז יום שבת. לא ברור אם המקרים החדשים קשורים לאומיקרון. לפחות שלוש ערים בפרובינציה נאבקות בהתפרצויות מקומיות של הנגיף. בירת הפרובינציה, ז'נגז'ו, סגרה את בתי הספר וגני הילדים ואוסרת על מסעדות מלקבל לקוחות. בשבוע שעבר, מיליון תושבים בעיר יוז'ו נדרשו להישאר בבתיהם.

בדיקות קורונה בעיר טיאנג'ין, סיו, 9 בינואר 2022. רויטרס
בדיקות קורונה בעיר טיאנג'ין, סיו, 9 בינואר 2022/רויטרס

בטיינג'ין, עיר נמל מרכזית הנמצאת רק 150 ק"מ מהבירה בייג'ינג - לתושבים אסור לצאת מהעיר ללא אישור רשמי וכל 14 מיליון התושבים שלה נדרשו לעבור בדיקות. בנוסף לכך, קווי הרכבת הנוסעים לבירה בוטלו. העיר איתרה עשרה נדבקים מקומיים חדשים לאחר הבדיקה ההמונית.

בשיאן, שבצפון סין, הסגר ההדוק נכנס לשבוע השלישי שלו, ומספר הנדבקים בהתפרצות המקומית הגיע ל-2,000. בשנז'ן, שמעבר לגבול עם הונג קונג בדרום סין, נסגרו כמה מתחמי מגורים והחלו בדיקות המוניות בעקבות כמה נדבקים בודדים.

צ'ילה מתחילה לחסן במנה רביעית

האומיקרון לא מתפשט במהירות רק בסין ובאירופה, אלא גם בדרום אמריקה. צ'ילה, שחווה זינוק בתחלואה, החלה לחסן חלק מאזרחיה במנה רביעית - ובכך הצטרפה לישראל, שהייתה הראשונה בעולם להציע מנת בוסטר שנייה. הראשונים לקבל את המנה הרביעית יהיו בעלי מערכות חיסוניות חלשות, והמבצע יתרחב לבני 55 ומעלה בחודש הבא.

צ'ילה חיסנה בשתי מנות יותר מ-14 מיליון אזרחיה שבני יותר משלוש, מתוך 19 מיליון איש בסך הכול, וכ-11.3 מיליון כבר קיבלו מנה שלישית. המנה הרביעית תינתן בחיסונים של "סינובק" הסינית, שהיו הראשונים שניתנו במדינה, פייזר ואסטרהזניקה.

הנשיא סבסטיאן פניירה, שביקר בבית חולים בבירה סנטיאגו שבו ניתנו מנות רביעיות, קרא לאזרחים להתחסן ואמר שהחיסונים הם "בטוחים ויעילים". הוא תקף את אלו המסרבים להתחסן וקרא להם "חסרי-אחריות". לדבריו, "אם אתם לא מחוסנים, אתם תידבקו, אתם תדביקו את המשפחות שלכם, הורים ועמיתים לעבודה".

אדם מקבל מנה רביעית של חיסון  נגד קורונה בסנטיאגו, צ'ילה, 10 בינואר 2022. רויטרס
אדם מקבל מנה רביעית של חיסון נגד קורונה בסנטיאגו, צ'ילה, 10 בינואר 2022/רויטרס

במקומות אחרים ביבשת, ארגנטינה, בוליביה ופרו רשמו שיאים במספר הנדבקים בשבועות האחרונים. גם בברזיל, המדינה הגדולה ביותר באזור, יש זינוק מחודש בתחלואה והמומחים מזהירים כי המצב ככל הנראה חמור ממה שמספרים הנתונים הרשמיים. לדבריהם, הנתונים אינם מהימנים בשל תקלה במאגרי המידע שנגרמה על ידי האקרים ובשל בדיקות חסר. ברזיל, שמספר המתים בה מקורונה שני רק לארצות הברית, החלה לחסן את אזרחיה במנה שלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully