וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא נורבגיה דורש מחייליו: החזירו את התחתונים והגרביים בתום השירות

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 13:18

הצבא סובל ממחסור באספקה, בין היתר בשל הקורונה, ודורש מהחיילים להשיב את הציוד שיעבור למתגייסים הטריים. בנורבגיה, החברה בנאט"ו, יש גיוס חובה לגברים ונשים, שנמשך בין 12 ל-19 חודשים. "עם בדיקות וניקיון ראויים, השימוש החוזר בפריטי לבוש הוא הולם ושקול"

חיילי הצבא הנורבגי במצעד לציון 99 שנה לצבא הליטאי ,ווילנה, ליטא, 24 בנובמבר 2017. Mindaugas Kulbis), AP
כ-8,000 נורבגים עושים שירות צבאי מדי שנה. חיילים נורבגים במצעד בווילנה, 2017/AP, Mindaugas Kulbis)

צבא נורבגיה הורה לחיילים להחזיר תחתונים וגרביים בתום השירות שלהם על מנת להעביר אותם למחזור הגיוס הבא. הצבא אמר אתמול (שני) כי הוא סובל מאספקה מדולדלת, בין היתר בשל מגיפת הקורונה.

בארגון הלוגיסטיקה של הצבא אמרו כי "בשל מצב אספקה מאתגר, הצעד הזה הכרחי כדי לספק לכוחות המזוינים כמות גדולה יותר של ביגוד שיהיה זמין לחיילים החדשים בתחילת השירות שלהם". דובר הארגון אמר כי "עם בדיקות וניקיון ראויים, השימוש החוזר בפריטי לבוש הוא הולם ושקול". בנוסף למגיפה, המחסור בציוד נובע ממימון וחוזי אספקה ובעיות אחרות.

עד לאחרונה, כ-8,000 הגברים והנשים העושים את שירותם הצבאי מדי שנה, החזיר את פריטי הלבוש העליון שקיבלו, אולם ניתן להם לקחת עמם תחתונים וגרביים שבהם השתמשו במהלך השירות. בנורבגיה קיים שירות חובה לגברים ונשים, והוא נמשך בין 12 ל-19 חודשים.

בביטאון הביטחוני הרשמי של נורבגיה, החברה בנאט"ו, דווח כי זאת לא הפעם הראשונה שבה הכוחות המזוינים סובלים ממחסור כזה, ודובר של אחד האיגודים אמר כי זאת "בעיה חוזרת" במשך שנים. ביוני 2020, למשל, שליש מהביגוד והציוד של החיילים היה חסר.

"לפני שנה, נתקלנו במחסור דומה של ביגוד שאנחנו רואים עכשיו, ומוקדם יותר בסתיו הזה, מידות ההנעלה הגדולות והקטנות ביורת היו חסרות", אמר הדובר, שהוסיף כי מאמין שזה היה בשל טעויות בהזמנה ובאספקה במערכת.

  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully