וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנים מאז פיצוץ גשר "מעריב": מנהרות צומת קרליבך בת"א נפתחות לתנועה

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 14:23

הציר החדש נבנה 52 מטרים מתחת לאדמה ועלות הפרוייקט היא כמיליארד שקלים. הציר יכלול תחנה תת-קרקעית של הרכבת הקלה, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ומדרכות להולכי רגל

מנהרת צומת קרליבך נחנכה לתנועה/צילום: יותם רונן

מנהרות צומת קרליבך בתל אביב נפתחו הבוקר (שלישי) לתנועה - שבע שנים לאחר שהוצא להריסה גשר "מעריב". הציר החדש נבנה 52 מטרים מתחת לאדמה ועלות הפרוייקט היא כמיליארד שקלים. בהמשך, הציר יכלול תחנה תת-קרקעית של הרכבת הקלה, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ומדרכות להולכי רגל.

בטקס החניכה השתתפו שרת התחבורה מרב מיכאלי, ראש העיר רון חולדאי ומנכ"ל נת"ע חיים גליק. "כולם זוכרות וזוכרים את הרגע של פיצוץ גשר מעריב עם ישראל כץ (שר התחבורה דאז - ש"פ), וכמה מורכב היה הפרויקט הזה", אמרה מיכאלי, "עכשיו, שיש בכל העיר חפירות ובלאגנים ופקקים, זה נותן לכולנו תקווה. אנחנו עושים שינוי גדול מאוד".

חנוכת מנהרת צומת קרליבך, תל אביב, 11 בינואר 2022. ראובן קסטרו
חניכת המנהרות, היום/ראובן קסטרו
ראש עיריית ת"א רון חולדאי בחנוכת מנהרת צומת קרליבך, תל אביב, 11 בינואר 2022. ראובן קסטרו
חולדאי בטקס החניכה, היום/ראובן קסטרו

חולדאי אמר: "זה יום חג, מי שזוכר - הגשר המפואר שהיה, והכאוס שהיה, כאן נולדה התחבורה המודרנית. סבל גדול מאוד בעיר כתוצאה מבניית הרכבת, ופתיחת המנהרה - היא חזרה לחיים נורמליים וטובים יותר בשביל כולנו".

חזי עוז, מהנדס ראשי בחברת דניה שהקימה ובנתה את השיקוע, מסר כי "אנחנו שמחים על השלמת המנהרה - אבן דרך חשובה בביצוע פרוייקט הנדסי מהמורכבים שבוצעו בישראל. ממשיכים יחד לאתגרים הבאים בבניית הארץ במלוא המרץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully