וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-80 אלף תלמידים בבידוד, ארגון המורים מוחה: "לא מתנגדים לסגירת מערכת החינוך"

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 8:28

ברקע התפשטות זן אומיקרון ועדכון מערך הבדיקות ומתווה הבידודים, הודיע משרד החינוך כי כ-40 אלף תלמידים אובחנו כמאומתים. בנוסף, 6,148 אנשי צוות חיוביים לקורונה ואלפים מחויבים בבידוד. יו"ר ארגון המורים ל-103FM: "יש לחזור ללימודים מקוונים - זו רולטה רוסית"

בווידאו: משרד הבריאות ממליץ לבצע בדיקות אנטיגן 3 ימים אחרי החשיפה/צילום: משרד הבריאות

עם יותר מ-80 אלף תלמידים המחויבים בבידוד ואלפי אנשי צוות מאומתים לקורונה, בארגון המורים קוראים הבוקר (שלישי) לשינוי דחוף במדיניות ולא דוחים אפשרות של סגירת מערכת החינוך. "איננו מתנגדים לסגירת מערכת החינוך עד יעבור זעם, ופתיחה במו"מ מול משרד החינוך על החזרת ימי הלימוד על חשבון חופשות", אמר יו"ר הארגון רן ארז ל-103FM.

ארז אף ציין אפשרות נוספת לפיה הלימודים יחזרו להתנהל דרך הזום. "במצב שנוצר צריך לחזור ללמוד באופן מקוון, מרחוק. ברגע שהתלמידים מגיעים לבית הספר יחד עם המורים, כולנו למעשה משחקים עם רולטה רוסית", הוסיף.

נתוני התחלואה המאמירים מגיעים בהמשך לעדכון מערך הבדיקות ומתווה הבידודים של משרד הבריאות, על רקע התפשטות זן אומיקרון. נכון לאתמול, קיימים 38,246 תלמידים המאומתים לנגיף. כמו כן, מבין המורים ואנשי הצוות ישנם 6,148 שמוגדרים חיוביים לקורונה, ועוד 3,344 המחוייבים בבידוד.

בדיקת אנטיגן לתלמידי בית ספר, 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
בדיקת אנטיגן לתלמידי בית ספר/ראובן קסטרו

בהמשך להחלטת הממשלה, הודיע משרד החינוך כי ערכות בדיקות האנטיגן יחולקו ביומיים הקרובים בבתי הספר ומוסדות החינוך. הבדיקות יבוצעו בחינם לתלמידים וצוותי החינוך, על ידי נאמני הקורונה. על פי ההודעה, מעבר ללימודים בזום "הינו מוצא אחרון". במקרים של תחלואה גבוהה, יעברו ללמוד באופן משולב, פרונטלית ומרחוק.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז מחוץ לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים 18 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"עד יעבור זעם". רן ארז/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, היום יתקיים דיון בקבינט הקורונה על המלצות הצט"ם, (צוות לטיפול במגיפות), שהמליץ אתמול על קיצור הבידוד למאומתים לנגיף הקורונה לשבוע במקום עשרה ימים, כפי שנהוג כיום לפי הנחיות משרד הבריאות. בנוסף, הומלץ כי החיסון הרביעי לא יורחב לעובדים חיוניים, כמו שוטרים וחיילים.

צוות המומחים דן ביום ראשון בקיצור ימי הבידוד, אולם מסיבה טכנית ההצבעה עליו נדחתה. בדיון עלה כי רוב החברים בפורום תומכים במהלך. לצורך הדיון ערכו שירותי בריאות הציבור והמעבדה הארצית לנגיפים מחקר שצפוי להסתיים באמצע השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully