וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ימים אחרי הסרת ההגבלות: הרכבות והאוטובוסים בנתב"ג ישובו לפעול

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 19:06

כל התחבורה הציבורית בנמל התעופה ובמסוף טאבה יחזרו לפעילות מלאה החל ממחר, זאת בעיכוב של כשבוע מאז ביטול המדינות האדומות וצמצום הבידוד לשבים מחו"ל

תחנת הרכבת בין נתב"ג למודיעין , אפריל 2019. יואב איתיאל
רכבת בנתב"ג/יואב איתיאל

כלל התחבורה הציבורית ברכבת ובאוטובוסים מנמל התעופה בן גוריון וממסוף טאבה תשוב לפעילות מלאה החל ממחר (שלישי).

התחבורה נותרה מושבתת למרות שההגבלות על נתב"ג הוסרו כבר לפני חמישה ימים. על פי צו משרד הבריאות, מחוסנים ומחלימים הנכנסים ממדינה שאינה מוגדרת אדומה רשאים לנסוע לבידוד בביתם בתחבורה הציבורית, עד לקבלת תוצאות בדיקת הקורונה - בדומה לתקנות שלפני התפשטות זן האומיקרון בישראל.

החל מאתמול חל שינוי במדיניות הכניסה ארצה של תיירים. לפי המדיניות החדשה, תיירים מחוסנים ומחלימים יכולים להיכנס לישראל, אך עליהם למלא טופס מקוון, לערוך בדיקת PCR או אנטיגן לפני עלייתם למטוס ולערוך בדיקת PCR נוספת עם נחיתתם בארץ בשדה התעופה. לאחר הבדיקה, על התיירים להיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית או עד 24 שעות מאז נחתו בארץ (המוקדם מביניהם). תיירים שאינם מחוסנים לא יוכלו להיכנס לארץ.

יש לכם קרובים שרוצים לבוא לארץ? זה מה שעליהם לעשות

כל הזרים הנכנסים לארץ חייבים להיות מחוסנים (לפחות שתי זריקות) או מחלימים מקורונה במהלך החצי השנה האחרונה. החיסון חייב להתבצע לפחות 14 ימים לפני הטיסה לארץ.

החיסונים המוכרים על ידי משרד הבריאות הם: פייזר, מודרנה, אסטרהזניקה, ג'ונסון אנד ג'ונסון (זריקה אחת), סינופארם, ספוטניק 5 (מחייב בדיקה סרולוגית בארץ) ו-קובישילד. על הנכנסים להציג תעודה/אישור לחיסון.

לגבי מחלימים, כרגע ישראל מכירה רק בתעודות החלמה של האיחוד האירופי, על סמך בדיקת NAAT חיובית. תיירים מחלימים שאינם מחוסנים ממדינות אחרות לא יוכלו להיכנס לארץ בשלב זה.

על הנכנסים להציג בדיקת PCR שלילית שנערכה 72 שעות טרום הטיסה. בנוסף, הם צריכים למלא טופס הרשמה מקוון.

על הנכנסים לערוך בדיקת PCR שנייה בשדה התעופה נתב"ג עם ההגעה. לאחר מכן עליהם להיכנס לבידוד עד קבלת תוצאה שלילית או עד שיחלפו 24 שעות, המוקדם מביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully