וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנוע התנגש בעוצמה באישה ביישוב ישראלי-פלסטיני, במשטרה לא הגיעו לטפל

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 9:59

המקרה התרחש בשוק בברטעה, המצוי חציו בשטח ישראל וחציו השני בשטח הרשות. אלא שבמשטרה סברו שהמקרה התרחש בצידו הפלסטיני של היישוב, ולכן לא טיפלו באירוע, למרות שבמד"א פינו אותה לביה"ח. בנה של האישה: "ביזיון, אם זה היה בצד הפלסטיני מד"א היו נכנסים בליווי צה"ל"

בווידאו: אופנוען מאבד שליטה ופוגע בקבוצת נשים בכפר ברטעה בשומרון/מצלמות אבטחה

רוכב אופנוע פגע אתמול (ראשון) באישה שערכה קניות ברחוב ראשי והומה אדם בכפר ברטעה הסמוך לג'נין. בסרטון שפורסם ממצלמות אבטחה ניתן לראות כיצד האופנוע פוגע בראשה של האישה, ו"קובר" את הרוכב ואותה תחתיו. צוות מד"א הוזעק למקום והעניק טיפול לאישה, תושבת ואדי ניסנס בחיפה בשנות ה-50 לחייה, והעביר אותה לבית החולים בני ציון בעירה.

האישה סובלת מפריקת כתף ומחבלות בצלעות, ברגל ובכל חלקי גופה. היא הועברה למחלקה כירורגית ונכון להיום עדיין מאושפזת. "במבט בוחן רואים שהוא עושה שואו-אוף, מוציא עשן בחריקת הצמיג, וגם עדי ראייה, אנשים מהכפר אמרו לנו שעשה כל מיני הצגות עם האופנוע עוד קודם וככה זה קרה", סיפר לוואלה! ז'ילבר, בנה של הפצועה.

תיעוד: אופנוען מאבד שליטה ופוגע בקבוצת נשים בכפר ברטעה בשומרון
10.1.22. מצלמות אבטחה, צילום מסך
תיעוד האופנוע/צילום מסך, מצלמות אבטחה

ברטעה הוא כפר שחצי ממנו מצוי בשטח ישראל ותושביו ישראלים, וחצי ממנו בתחומי הגדה המערבית ותושביו פלסטינים. במשטרה סבורים שהאירוע התרחש בצד הפלסטיני של הכפר, שם אוכפת את החוק הרשות הפלסטינית, ולא המשטרה.

במחוז ש"י גם לא הכירו את האירוע. אך ז'ילבר, בנה של האישה, שישב בסמוך ברכבו בזמן שבנות המשפחה ערכו את קניותיהן, מתעקש שהכול קרה בישראל. מבירור שנעשה עלה כי מרישומי מד"א, האישה נמצאה שרועה על הכביש באיזור השוק, בצד הישראלי.

ז'ילבר אומר שהוא דיווח למשטרה טלפונית. "ביזיון שהמשטרה לא הגיעה. לא לזירה כשהיינו שם ולא לבית החולים. איך ככה יחקרו מה שקרה? הודעתי למוקד 100, אפילו נתנו לי מספר אירוע וכלום. עובדה שמד"א מיד הגיעו ופינו", הוא אומר. "אם זה היה בצד הפלסטיני אז מד"א היו נכנסים רק עם צה"ל או לא נכנסים בכלל. אני מכיר טוב את הנהלים. לא ברור למה משטרה לא מגיעה לגבות עדות. גם הרופאים בבית החולים מתפלאים. העיקר אומרים לנו תתקשרו למשטרה. לא רוצה להגיד שזה בגלל שאנחנו ערבים אבל תבין מה שתבין. עברה כמעט יממה ולא בא אף אחד. בלילה עשיתי ניסיונות להתקשר ישירות לתחנת עירון ובכלל לא ענו".

תגובת המשטרה

ממשטרת ישראל נמסר היום בתגובה: "עם קבלת הדיווח נשלחו ניידות שסרקו את האזור ולא איתרו את זירת התאונה. כמקובל באירועים מסוג זה, חוקר תאונות דרכים יגבה עדות מהפצועה על מנת לבחון את נסיבות המקרה והמשך הטיפול החקירתי. כמו כן נדגיש כי נסיבות האירוע יבדקו ובמידת הצורך יופקו הלקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully