וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חודשים אחרי שנמסר לחייל אמריקני: תינוק אפגני התאחד עם משפחתו

סוהיל אחמדי בן החודשיים הופרד מהוריו ומאחיו בנמל התעופה בקאבול באוגוסט, במהלך הבריחה הכאוטית מטליבאן. הוא אותר על ידי נהג מונית שאימץ אותו כבנו, אך המשפחה, שהתיישבה בארה"ב, זיהתה אותו ברשת ואחרי משא ומתן ממושך - הוא הוחזר לסבו

אזרחים מעבירים תינוק בשדה התעופה בקאבול לכוחות צבא אמריקנים כדי לפנות אותו מאפגניסטן, 19 באוגוסט 2021. OMAR HAIDARI, רויטרס
הוריו עלו על הטיסה אחרי שלא איתרו אותו. סוהיל מועבר לחייל אמריקני בקאבול, אוגוסט/רויטרס, OMAR HAIDARI

תינוק שהופרד מהוריו במהלך הנסיגה הכאוטית של ארצות הברית מאפגניסטן התאחד עם משפחתו לאחר חודשים ארוכים. סוהיל אחמדי בן החודשיים נמסר באוגוסט לחייל אמריקני מעל גדר בנמל התעופה בקאבול, כדי להגן עליו מפני ההמון שצבא על המתחם בתקווה להימלט מטליבאן שהשתלט על המדינה באוגוסט. ואולם, כשמשפחתו כבר הצליחה להיכנס לנמל התעופה, סוהיל לא נמצא בשום מקום.

לאחר שחיפוש קדחתני אחר התינוק העלה חרס, אביו, מירזא עלי אחמדי, שעבד כמאבטח בשגרירות ארצות הברית, האם סוראיה וארבעת ילדיהם הנוספים הועלו לטיסת פינוי לארצות הברית. במשך חודשים לא היה להם מושג מה עלה בגורל התינוק שלהם, אך בעקבות דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס על חיפושי המשפחה אחר סוהיל, בנובמבר הוא אותר בביתו של חמיד סאפי, נהג מונית בן 29.

סאפי סיפר שהוא מצא את סוהאיל לבדו בשטח נמל התעופה, כשהוא בוכה. לאחר שלא הצליח למצוא את משפחתו, הוא החליט לקחת אותו הביתה לאשתו ולילדיו, ולגדל אותו כבנו. הם קראו לו מוחמד עאבד ופרסמו תמונות של כל הילדים יחד בפייסבוק של סאפי.

התינוק סוהיל אחמדי בביתו של חמיד סאפי, נהג מונית שמצא אותו בשדה התעופה, כאבול אפגניסטן,  7 בינואר 2022. רויטרס
סוהיל בביתו של חמיד סאפי בקאבול/רויטרס
התינוק סוהיל אחמדי עם חמיד סאפי, נהג מונית שמצא אותו בשדה התעופה ועם סבו מחמד קאסם רזאווי, כאבול אפגניסטן,  7 בינואר 2022. רויטרס
"יש חגיגות, ריקודים, שירים". סאפי נפרד מסוהיל לפני העברתו לסב/רויטרס

אחרי שנודע מקום הימצאו של סוהיל, סבו, מוחמד קאסם רזאווי, המתגורר במחוז בדחשאן שבצפון-מזרח המדינה, עשה מסע ארוך לקאבול כדי לבקש להחזיר את התינוק לחיק המשפחה. עם זאת, סאפי סירב למסור את התינוק ודרש לפנות אותו ואת משפחתו לארצות הברית. לאחר שבעה שבועות של משא ומתן - ומעצר קצר של סאפי - טליבאן גיבש הסדר בין שתי המשפחות והתינוק הוחזר לסבו ביום שבת.

הוריו אמרו שהם שמחו מאוד לאחר שצפו במפגש בשיחת וידאו. "יש חגיגות, ריקודים, שירים", סיפר האב. "זה באמת כמו חתונה". המשפחה מקווה שהיא תצליח בקרוב להסדיר את הבאתו של התינוק אל ביתה החדש במישיגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully