וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפלייד מטריאלס החמיצה התחזיות: רשמה הפסד נקי של 66 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

11.2.2003 / 23:38

יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם העריכה כי לא צפויה התאוששות משמעותית בהשקעות הון בטווח הקצר, וכי בכוונתה להמשיך ביישום צעדים לקיצוץ בהוצאות אם הדבר יידרש

אפלייד מטריאלס , יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, דיווחה היום על הפסד נקי ברבעון הכספים שהסתיים ב-26 בינואר, בעקבות צמצום בתוכניות להקים ולשדרג מפעלי מיקרו-שבבים והוצאות בגין קיצוצים בכוח העבודה עליהם הודיעה לפני כשלושה חודשים.

בתקופה המדווחת רשמה החברה הפסד נקי של 66 מיליון דולר לעומת הפסד של 45 מיליון דולר ברבעון המקביל. במונחי רווח למניה דיווחה החברה על הפסד של 4 סנט, לעומת הפסד של 3 סנט בתקופה המקבילה.

לפני מחיקה של 99 מיליון דולר בעקבות קיצוץ של 11% מכוח העבודה שלה ברחבי העולם, או 1,750 משרות, עליו הודיעה בתחילת נובמבר, דיווחה החברה על רווח של 6 מיליון דולר, או 0 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים של תומסון פייננשל פירסט קול לרווח של 2 סנט למניה. בעקבות הפיטורים עומד כוח העבודה של החברה על כ-14 אלף עובדים, לעומת שיא של 22,500 עובדים בשנת 2000. במסגרת הפיטורים קיצצה אפלייד כ-7% מכוח האדם שלה בישראל, כ-70 עובדים.

מכירות אפלייד ברבעון הסתכמו ב-1.05 מיליארד דולר, גידול של 5% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת אך נפילה של 27% לעומת הרבעון הקודם, ופחות מתחזית האנליסטים של תומסון פייננשל פירסט קול להכנסות של 1.15 מיליארד דולר.

בהתאם לאזהרה שפירסמה לפני לפני שבועיים, דיווחה אפלייד על נפילה של 35% בהזמנות לציוד ל-1.02 מיליארד דולר, בעקבות ירידה חדה בהוצאות על ציוד של יצרניות השבבים הגדולות על רקע המשך ההאטה בכלכלה וחוסר הוודאות לקראת מלחמה אפשרית בעיראק. בחודש נובמבר עוד העריכה אפלייד כי ההזמנות ממפעליה צפויות לרדת בשיעור מתון יותר של 20%. "בטווח הקצר, איננו צופים התאוששות משמעותית בהשקעות הון ונמשיך ביישום צעדים לקיצוץ בהוצאות במידה שהדבר יידרש", אמר ג'יימס סי. מורגן, יו"ר ומנכ"ל אפלייד מטריאלס.

מניית אפלייד מטריאלס ירדה היום במסחר בוול סטריט ב-0.9% למחיר של 11.94 דולר. בחודש נובמבר הגיעה המניה למחיר שיא של 17.49 דולר, אחרי שנסחרה באוקטובר במחיר שפל רב שנתי של 10.26 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully