וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: יוצר ומתנגד משטר מת מקורונה במאסר בבית חולים

בגתאש אבתין, שהיה משורר, סופר ובמאי, נכלא ב-2019 אחרי שהורשע בעבירות ביטחוניות ולאחרונה הוא נדבק בנגיף המשתולל בבתי הכלא במדינה. "איראן רצתה להשתיק אותו בכלא, זאת טרגדיה שהיה אפשר למנוע"

בגתאש אבתין. עיתונאים ללא גבולות, אתר רשמי
עשרות אסירים באיראן מתו בשנים האחרונות. בגתאש אבתין אזוק למיטת בית החולים/אתר רשמי, עיתונאים ללא גבולות

היוצר האיראני בגתאש אבתין מת מנגיף הקורונה בכלא בטהראן - כך אמרו היום (שבת) ארגוני זכויות אדם, שהאשימו את הרפובליקה האסלאמית במותו של אבתין, שהיה משורר, במאי וסופר.

" בגתאש אבתין מת", מסר איגוד הסופרים של איראן בהצהרה בערוץ הטלגרם שלו. היוצר הוכנס לתרדמת בבית החולים מוקדם יותר השבוע בעקבות התדרדרות במצבו.

הארגון כתבים ללא גבולות, שמקום מושבו בפריז, אישר כי הוא מת. "הוא נידון שלא בצדק לשש שנות מאסר והיה עצור בבית החולים, חולה בקורונה ומנוע מהטיפול הדרוש". הארגון האשים את המשטר במותו ופרסם בטוויטר תמונה של אבתין במדי כלא, כשהוא אזוק ברגלו למיטת בית חולים.

האדי ראמי, מנכ"ל המרכז לזכויות אדם באיראן שבסיסו באיראן, אמר כי אבתין מת "משום שממשלת איראן רצתה להשתיק אותו בכלא. זאת טרגדיה שהיה אפשר למנוע. ראש מערכת המשפט של איראן חייב לתת דין וחשבון על כך ", הוא הוסיף.

אבתין הורשע ב-2019 עם שני חברים נוספים באיגוד הסופרים של איראן בעבירות ביטחוניות ו"תעמולה נגד השיטה". הוא החל לרצות את עונשו בבית הכלא אווין בטהראן ב-2020. יחד עם שני עמיתיו הכלואים הנוספים, רזא חאנדאן מהבדי וקייוואן באג'אן, הוא זכה בספטמבר האחרון בפרס החירות של ארגון זכויות הסופרים PEN America.

בחודשים האחרונים גבר החשש בקרב פעילי זכויות אדם ממותם של אסירים באיראן, במיוחד בשל התפשטות הקורונה בבתי הכלא במדינה. ארגון אמנסטי אינטרנשיונל פרסם בספטמבר מחקר שהאשים את איראן בכך שהיא לא נתנה את הדין על מותם של לפחות 72 עצורים מאז ינואר 2010, "למרות דיווחים אמינים על כך שהייתה זו תוצאה של עינויים או מעשי אלימות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully