וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט רובוט שעל הקיר, מי היפה בכל העיר?

12.2.2003 / 0:01

מדענים סקוטים יצרו רובוט בעל בינה מלאכותית, המסוגל לענות על השאלה; יכול לקבוע עד כמה פניהן של נשים נראות מושכות בעיני גברים; שמו של הרובוט: דוקי; המחיר: החל מ-5,000 דולר

מדענים סקוטים חשפו המצאה חדשה שפיתחו: רובוט בעל בינה מלאכותית המסוגל לאבחן עד כמה נשים מושכות בעיני גברים. המומחים טוענים כי הרובוט, שמעוצב בצורת ראש של גבר, מסוגל לאבחן עד כמה פנים הן נשיות או גבריות. לדבריהם, ברגע שהרובוט מאבחן את הפנים כ"נשיות", הוא מסוגל לאבחן עד כמה גברים ימצאו אותן מושכות.

המומחים מסבירים שהרובוט אינו יכול לעשות את הפעולה ההפוכה, משום שלטענתם, "נשים נמשכות לגברים לא רק בזכות או בגלל המראה החיצוני שלהם".

דייויד קיומינג, מנכ"ל החברה "אינטילגנציה ארצית" שפיתחה את הרובוט, אמר כי טכנולוגיית הבינה המלאכותית שפותחה בחברה, לומדת לזהות מה מושך מינית את הגברים על ידי הסתכלות על תמונות קודמות. "בדיוק כפי שהמוח לומד לזהות דברים חדשים, כשאנחנו ילדים", אמר קיומינג.

המומחים מסבירים כי ב"עיני" הרובוט מוצבות שתי מצלמות דיגיטליות, המצלמות את האובייקט. התמונה נסרקת ומעובדת על ידי מחשבי הרובוט ועוברת תהליך השוואה לצילומי פנים קודמים השמורים בזכרונו. "התוצאה מגיעה בשניות", מבטיחים בחברה.

המנכ"ל סיפר ל"בי.בי.סי" כי מחקרים פסיכולוגיים שנערכו בחברה הראו כי מידת המשיכה לנשים זהה למידת הנשיות של פניהן. "לכן, ככל שהרובוט יזהה את הפנים כנשיות יותר, כך הוא יסיק שהאישה מושכת יותר", הוסיף.

שמו של הרובוט הוא דוקי, ומחירו נע בין 5,000 ל-8,000 דולר, תלוי במטרות הרוכש. "רובוט לשימוש עצמי יקר יותר מרובוט למטרות מחקר", אמר המנכ"ל. החברה מתכוונת לשכלל את דוקי ולגרום לו שיוכל לזכור פנים, ולקרוא להם בשמות. "הרעיון שעומד לפנינו הוא ליצור מחשב אנושי שיוכל להסתובב בין בני האדם ולתקשר עימם", הוסיף קיומינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully