וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "אם דרעי לא יתפטר מהכנסת - נדרוש להטיל קלון"

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 18:32

המדינה השיבה על העתירה שהוגשה לאחר החתימה על הסכם הטיעון, והבהירה כי מבחינתה שאלת הקלון היא תיאורטית כל עוד דרעי לא ממלא תפקיד ציבורי. לפני שבועיים דרעי חתם על הסדר טיעון במסגרתו יואשם בשתי עבירות מס, יתפטר מהכנסת ויחויב בקנס של 180 אלף שקלים

יו"ר סייעת ש"ס, אריה דרעי במהלך ישיבת מפלגתו בכנסת 26 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אם לא יתפטר מהכנסת - יקבל קלון. דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

המדינה השיבה היום (חמישי) על העתירה לבג"ץ על ההסדר עם אריה דרעי, לפיו לא יקבל קלון, והבהירה כי אם דרעי לא יתפטר מהכנסת - נדרוש שיירשם לו קלון. זאת, מפני ששאלת הקלון היא תיאורטית בעיני המדינה כל עוד הוא לא ממלא תפקיד ציבורי.

לפני שבועיים דרעי חתם על הסדר טיעון במסגרתו יואשם בשתי עבירות מס, יתפטר מהכנסת ויחויב בקנס של 180 אלף שקלים. מנדלבליט הסביר כי אם יתפטר הוא לא ידרוש שיירשם לו קלון, ובכך יוכל לכהן מחדש בכנסת הבאה. את העתירה לבג"ץ הגישה התנועה לאיכות השלטון. "לא ייתכן שעבריין מורשע פעם אחר פעם ישוב בעתיד לזירה הציבורית, חייבים לדרוש קלון", מסרה התנועה לאחר ההודעה על הסדר הטיעון. "לא ייתכן שאיש ציבור שביצע עבירות מהסוג הזה יוכל לחזור בעתיד לתפקידים ציבוריים. העסקה מבישה, הזויה ומביכה. היא בלתי סבירה ובלתי מידתית, נעדרת תשתית מוסרית ותשתית משפטית".

דרעי סיכם עם הפרקליטות כי יודה בשתי עבירות. בראשונה, עסקת גבעת שאול, מכר לאחיו שלמה דרעי נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים ב-2013. על פי כתב האישום, הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח המקוונים על העסקה, כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח, לא שיקפו את מלוא פרטיה, לרבות גובה התמורה. צירוף פרטי העסקה החסרים היה מאפשר לרשויות המס לשום את העסקה כראוי, ולהעמיד את שווי התמורה על סך כ-5.8 מיליון שקל, ולא 4.25 מיליון שקל, כפי שדווח. בשל הדיווח החסר לרשויות מיסוי מקרקעין, מס הרכישה שנדרש האח לשלם הופחת שלא כדין. בגין כך נאשם דרעי בסיוע לעריכת הצהרה שאינה נכונה.

העבירה השנייה היא ההכנסות מקרן ההשקעות האמריקנית גרין אושן. לפי כתב האישום, ב-2011 החלה החברה לשלם לדרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן, והחל מינואר 2013, אז חזר לחיים הפוליטיים, הורה לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי לאחיו שלמה. בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013 שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף שקלים כנגד חשבוניות ייעוץ.

דרעי לא כלל את ההכנסה, בסך 101,074 שקלים, בדוח שהגישה החברה בבעלותו לשנת 2013, וכן לא ניהל פנקסי חשבונות ולא הגיש את דוחות החברה שבבעלותו לרשויות המס לשנים 2015-2014, ובכך נמנע מלדווח בפני פקיד השומה על הכנסה בסך כ-534 אלף שקלים לשנים אלו. בגין פרשה זו הוא נאשם בעבירות של הכנת דוח וידיעות לא נכונים וכן אי-הגשת דוח ואי-ניהול פנקסי חשבונות.

  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully