וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אורי בלוי, ממנהיגי "נטורי קרתא", הלך לעולמו בגיל 95

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 12:32

בלוי היה בנו של המנהיג הראשון של הפלג הקיצוני והוביל בחייו מאבקים חסרי פשרות נגד הציונות ומדינת ישראל. במהלך חייו הוא אף ישב בכלא בעקבות מאבקים לא חוקיים שניהל. "היה הדמות הדומיננטית במאבקים על שבת וקדושת ירושלים"

הרב אורי בלוי, ממנהיגי "נטורי קרתא", הלך היום (חמישי) לעולמו, והוא בן 95. בלוי, תושב ירושלים, היה בנו של עמרם, המנהיג הראשון של הפלג הקיצוני, והוביל בחייו מאבקים חסרי פשרות נגד הציונות ומדינת ישראל.

בלוי השתייך עד לפני ארבעה עשורים לקבוצה המרכזית של נטורי קרתא, פלג קיצוני קטן יחסית שבסיסו במאה שערים ויש לו בישראל שלוחות גם בבית שמש, המהווה אופוזיציה קנאית אפילו לחוגי "העדה החרדית" הבדלנית והאנטי ציונית.

אורי בלוי. בחדרי חרדים
"הדמות הדומיננטית במאבקים על שבת וקדושת ירושלים", הרב אורי בלוי/בחדרי חרדים

לאחר מכן, הצטרף לפלג אחר של הקבוצה, פחות קנאי, בין היתר סביב ויכוח על היחס הראוי לארגוני טרור פלסטיניים ולמפגשים עם מנהיגי מדינות אויב כמו איראן. ישראל מאיר הירש, מאנשי נטורי קרתא, ספד לו בשיחה עם וואלה! ואמר כי "הוא היה הדמות הדומיננטית במאבקים שניהל אביו על שבת וקדושת ירושלים. הוא ישב בחייו במעצרים במשך תקופות ארוכות".

באחד המקרים, ב-1958, בלוי נדון יחד עם אביו ל-4 חודשי מאסר על מאבק לא חוקי שניהלו נגד בריכת שחייה בירושלים ממניעים דתיים. "הוא היה ה'יוצא במלחמה'", מוסיף הירש. "בשנים האחרונות הוא היה מוציא לפועל ביום העצמאות יום צום עם שיעורי תורה בשכונת מאה שערים נגד הציונות והמדינה".

במודעת האבל שפורסמה לקראת הלווייתו היום בצהריים נכתב כי הוא היה "איש מלחמות ידיו רב לו בהעמדת דת והתורה הקדושה על תלה נגד השלטון הכופר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully