וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים דרוזים מהגולן לממשלה: "הקימו יישוב חדש גם לצעירים שלנו"

7.1.2022 / 12:00

תוכנית הממשלה להכפלת האוכלוסייה ברמת הגולן עוסקת רק באוכלוסייה היהודית, על אף שהדרוזים מהווים מחצית מתושבי האזור. "קשה יהיה להתעלם מהצרכים ומהזכויות שלנו. הגיע הזמן שנקבל זכויות שוות"

בווידאו: כינוס ישיבת הממשלה ברמת הגולן/צילום: אלי אשכנזי

"הממשלה הגיעה לרמת הגולן והחליטה על תוכנית התיישבות גרנדיוזית, אבל שכחו אותנו, התושבים הדרוזים", כך אמר לוואלה! היום (שישי) עורך הדין פהד ספדי, המבקש יחד עם תושבי דרוזים נוספים מהגולן כי במסגרת התוכנית להתיישבות ברמה, תודיע ממשלת ישראל על הקמת ישוב חדש עבור משפחות דרוזיות צעירות.

ספדי הסביר כי כיום, לזוגות צעירים המבקשים להקים בית באחד מארבעת הישובים הדרוזים בגולן (מסעדה, מג'דל שמס, בוקעתה ועין קיניה), אין קרקעות עליהן יוכלו לבנות את בתים. "האדמות היחידות עליהן ניתן לבנות הן אדמות פרטיות עם ייעוד חקלאי. מחירו של דונם מגיע ל-200 אלף דולר ובנוסף, במקרים רבים אסור לבנות על קרקעות אלו ולכן גם לא ניתן לקבל משכנתא".

ברמת הגולן גרים כיום כ-50 אלף תושבים, מחציתם דרוזים, אולם תוכנית הממשלה להכפלת האוכלוסייה בגולן עוסקת למעשה רק באוכלוסייה היהודית. התוכנית עליה החליטה הממשלה כוללת 6,000 בתי אב נוספים שיבנו ברמת הגולן, מחציתם יוקמו בשני ישובים חדשים ומחציתם יבנו ביישובים קיימים שיורחבו.

עו"ד פהד ספדי. באדיבות המצולמים
עו"ד פהד ספדי/באדיבות המצולמים

לדברי ספדי, הקמת ישוב דרוזי חדש, הכרחית ממספר טעמים. ילד שנולד למשפחה דרוזית, זכאי לגדול בשכונה עם תשתיות, רחובות מסודרים וגני משחקים. ישוב שיוקם בתמיכת הממשלה יתרחק מהאווירה האנטי-ישראלית השוררת בקהילות אלו וכמו כן, מערכת החינוך הדרוזית תנוטרל מלחצים פוליטיים שונים. "ישוב כזה יהווה דוגמא לחיים המשותפים שיכולים להתקיים בגולן ולדעתי הישוב צריך להשתייך למועצה האזורית 'גולן' שמונה כיום רק ישובים יהודיים. הרבה דברים יפים יכולים לצמוח מיוזמה כזאת, למשל- אפשר להקים בית ספר דו-לשוני", אמר.

בימים אלו מתארגן ועד ציבורי שיפעל לקידום היוזמה וספדי מקווה כי היא תתקבל בברכה על ידי הממסד הישראלי. "אם ידחו את הפניה שלנו, נאלץ לפנות לבג"צ. קשה יהיה להתעלם מהצרכים ומהזכויות שלנו. הגיע הזמן שנקבל זכויות שוות", אמר ספדי. כמו כן, הוסיף: "המדינה צריכה להתחיל לחשוב אחרת. הגיע הזמן שנקבל פתרון והמשפחות הצעירות יקבלו תחושה של שותפות בהוויה הישראלית".

לדבריו, בקרב האוכלוסייה הדרוזית בגולן יש צעירים רבים בעלי השכלה אקדמית ובהם רופאים, מהנדסים, רוקחים ועוד. "בישוב כזה אפשר יהיה לפתח מרכז רפואי להשתלות שיניים. מגיע לאותם צעירים לגדל ילדים כמו בישובים היהודיים השכנים, במסגרת של ישוב דרוזי חילוני". ספדי ציין כי לפחות מאתיים משפחות ירצו לגור בישוב כזה ובמהלך השנים עוד זוגות צעירים ירצו להצטרף. "לבנות בית בישוב כזה הוא חלום של כל זוג צעיר, גם של זוג צעיר דרוזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully