וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טאואר: לא צריך לצפות למשהו דרמטי בדו"חות שמתעכבים

שירלי יום-טוב

11.2.2003 / 18:44

יואב ניסן-כהן אומר כי הצניחה במניה ביומיים האחרונים היא "לא רציונלית" ומדובר בשילוב של גורמים כמו הכתבה בעיתון "הארץ" והמלחמה הצפויה בעיראק

מניית טאואר סמיקונדקטור ממשיכה זה היום השני ברציפות לאבד גובה ונופלת בעת כתיבת שורות אלה ב-12% למחיר של 2.3 דולרים במחזור גבוה - מחיר שפל של שנה. זאת, בהמשך ישיר לירידה של כ-17% במסחר אמש, גם כן במחזור גבוה. "המניה עושה דברים לא רציונליים, אין לי הסברים למה שקורה", אומר היום ד"ר יואב ניסן-כהן, מנכ"ל משותף בטאואר.

נראה כי הכל החל בכתבה שפורסמה ביום ראשון בעיתון "הארץ" בה הועלו מספר סוגיות שעוררו את חוסר האמון של המשקיעים. בין היתר נכתב על עיכוב בהתחלת הייצור במפעל Fab2, שהיה אמור להתחיל בתחילת 2003. עוד הוזכר העיכוב בדו"חות הכספיים של החברה, שמפרסמת אותם לרוב עד לשלב זה של אמצע חודש פברואר.

ניסן-כהן, אז מהי בכל זאת ההשערה שלך לגבי הסיבה לנפילות במניה?

"מדובר בשילוב של גורמים כמו המאמר ב'הארץ' והשפעת המצב בעיראק בימים אלה. המאמר הכניס כל מיני ספקות למשקיעים והפוטנציאל למלחמה בעיראק בהחלט לא מסייע לנו, בלשון המעטה. אנחנו חברה שמייצרת בישראל ובימים אלה זה לא נחשב לאטרקטיווי".

ביחס לעיכוב בפרסום הדו"חות אומר ניסן-כהן כי "יש להניח שאין לצפות למשהו דרמטי בדו"חות שיתפרסמו החודש". במאמץ להרגיע את הרוחות סביב המניה הצונחת, אומר ניסן-כהן כי "כל פעם שהיה לנו משהו לעדכן בנוגע לעמידה בתחזיות שנתנו או פספוס שלהן, עשינו זאת לפני פרסום הדו"חות". "אנחנו בדרך כלל עומדים מעל לתחזיות ואם לא - אז אנחנו מוצאים את הדרך להגיד זאת לשוק". טאואר דיווחה ברבעון השלישי על הכנסות של 16.2 מיליון דולר וציינה כי היא צופה ירידה חד ספרתית בהכנסות הרבעון הרביעי.

ביחס לעיכוב ב-fab2 אומר ניסן-כהן כי "הפרויקט ממשיך בכוח מלא קדימה". הוא מוסיף כי החברה ממשיכה להתקדם ובחודש האחרון היא הוסיפה 2 אבי-טיפוס של שני לקוחות. "אמנם התוכנית תלויה בשוק ובקצב הצמיחה החזוי לו, אבל הפרויקט ממשיך והמשקיעים ממשיכים לעמוד מאחורי התוכנית".

טאואר זקוקה לגיוס של 44 מיליון דולר נוספים המהווים את אבן הדרך האחרונה בפרויקט. את הכסף אמורה החברה לגייס במהלך השנה וניסן-כהן אומר כי החברה בודקת הקדמה של התשלום מהמשקיעים מכיוון שהיא זקוקה לכסף אך לא רוצה לצאת לגיוס בשל תנאי השוק הנוכחיים המקשים.

"כשאנחנו מדברים עם המשקיעים על הקדמת התשלום, לא מדובר בשאלה של נכונות מצידם להשקיע אלא המו"מ הוא רק על התנאים", הוא אומר, כדי להדגים את המחויבות הגבוהה של המשקיעים - לדבריו - לפרויקט.

ומה אומרות התחזיות לגבי שוק השבבים? ניסן-כהן מציין כי אלו מדברות על צמיחה של 10%-20% בשוק זה ב-2003, אולם יש לזכור כי את התחזית הזו, הנשמעת אופטימית, כבר שמענו בעבר. "כן, בהחלט מדובר על הזזה של התחזיות קדימה" הוא אומר, "הצפי היה לעלייה כבר המחצית השניה של 2002 וזה לא קרה", בינתיים הוא מדבר על שוק יציב - "לא שעולה ולא שיורד. אנחנו לא רואים שינוי מהותי בביזנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully