וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט גל הקורונה החמישי: ירידה של עשרות אחוזים בעומסי התנועה בכבישים

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 19:09

הן המרכז לניהול התנועה של נתיבי איילון והן אפליקציית הניווט WAZE מצביעים על השינוי המשמעותי, וקושרים אותו להתפרצות וריאנט אומיקרון, שהביא לגל בידודים בבתי הספר והנחייה רשמית לעבודה מהבית בחברות ובארגונים רבים. "ירידה של כ-20%-25% במשך זמן הנסיעה"

ירידה משמעותית בעומסי התנועה נרשמה בשבוע האחרון - כך עולה מנתוני אפליקציית הניווט WAZE ומרכז ניהול התנועה של נתיבי איילון. בשני הגופים קושרים את הירידה לעובדה שיותר ויותר עובדים של חברות וארגונים עובדים מהבית עקב ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון, וכן בשל גל הבידודים המתרחב של ילדים שאינם מחוסנים במערכת החינוך.

"אכן יש ירידה ניכרת בעומסים בימים אלה", אישר פליקס שכמן, ראש אגף איסוף מידע בחברת נתיבי איילון. "בשעות השיא של הבוקר בקטעים העמוסים בדרך כלל, לדוגמה בין בת ים לתל אביב-השלום או בין חולון לתל אביב-השלום, הייתה ירידה של כ-25-20 אחוז במשך זמן הנסיעה, כלומר עלייה של כ-25-20 אחוז במהירות הנסיעה. זאת ביחס לנתונים מלפני שבועיים".

קיאקים באיילון. 24 בדצמבר 2021. בועז שאול, תמונות גולשים
"ירידה של כ-25%-20% במשך זמן הנסיעה". כביש איילון, לפני שבועיים/תמונות גולשים, בועז שאול

חברת HopOn מצביעה על ירידה דומה בשימוש בתחבורה ציבורית. ביום א' נצפתה ירידה של כ-8% ביחס לממוצע בימי ראשון, ביום ב' נצפתה ירידה של כ-9% לעומת הממוצע היומי וביום ג' ירידה של כ-9.2%. לפי נתוני החברה, בתל אביב ישנה ירידה רחבה אף יותר בשימוש בתחבורה הציבורית של כ-12% ביחס לממוצע, זאת לעומת ירושלים למשל, שהציגה ירידה של 6% בלבד ביחס לממוצע בעיר.

את האות הרשמי לשינוי מדיניות העבודה מהבית נתן לפני כשבוע וחצי נציב שירות המדינה, כשהורה למשרדי הממשלה לעבור לעבודה מהבית בשיעור של 50 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully