וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייסים שנהרגו לקחו חלק בפעולות חשאיות נגד איראן: "תרומתם לביטחון ישראל אדירה"

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 20:44

קצינים בכירים חשפו כי סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל שנהרגו בהתרסקות מסוק העטלף ליד חופי חיפה השתתפו בשנים האחרונות במבצעים מיוחדים ברחבי המזרח התיכון, הכוללים פגיעה בכלי שיט. "היו מאוד מקצועים ומנוסים, חלק בלתי נפרד מחיל הים. כולם בהלם"

בשנים האחרונות ייחסו פרסומים זרים מבצעים מיוחדים לחיל הים ברחבי המזרח התיכון תוך כדי התמודדות עם פעילות האיראנית ופגיעה בכלי שיט. לוואלה! נודע היום (רביעי) כי שני אנשי צוות האוויר סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל, שנהרגו ביום שני בתאונת המסוק ליד חיפה, לקחו חלק משמעותי במערכה החשאית כטייסי מסוק העטלף וכמפקדים בכירים בטייסת מגיני המערב.

קצין בכיר בחיל הים אמר כי "זה אירוע טראגי מאוד. ארז וחן הם חלק בלתי נפרד מחיל הים. אחוות לוחמים ארוכת שנים. הם היו שותפים בפעילות המבצעית בשנים האחרונות ולאורך שנים והתרומה שלהם לביטחון מדינת ישראל ובטח לחיל הים היא אדירה. מדובר בשני טיייסים מאוד מקצועים ומאוד מנוסים".

קצין בכיר לשעבר משייטת 13, שפעל עמם בחלק מהמבצעים, אמר כי "זו טייסת שמהווה מכפיל כוח לא רק בפעילות המיוחדת של היחידה אלא גם בפעילות הביטחון השוטף של שייטת ספינות הטילים ובמבצעים חשאיים שכדאי לא לדבר עליהם. הם היו מאוד מוכרים ומשפיעים בחיל, ולכן כולם בהלם".

חן פוגל ארז שחייני. דובר צה"ל
"היו מאוד מוכרים ומשפיעים בחיל". חן פוגל וארז שחייני, הטייסים שנהרגו/דובר צה"ל

עוד אמר הקצין הבכיר מחיל הים, "התרומה של טייסת 193 היא גדולה. אנחנו רואים בה כיחידה בתוך יחידות חיל הים. אנחנו רואים בה כחלק מלא משייטת 3. אין בעולם כוח ימי בלי אוויר ים. היכולת לבנות תמונה ימית והמאמצים שאנחנו עוד הולכים אליהם ובטווחים שאנחנו מפליגים, היכולת לבנות תמונה ימית, לשלוט על כוחות, לתצפת ולעשות עוד דברים מהמסוק זה חלק בלתי נפרד גם בבניין הכוח העתידי".

הקצין הבכיר התייחס לתהליך ההכשרה של קצין סיור האוויר סרן רון בירמן שניצל בהתרסקות. "הוא הכיר את שני הטייסים אישית ולאורך זמן. חלק מתהליך מלא שעוברים קצינים בחיל הים, ומתקדמים וגדלים בספינות הסער 5 עליהם נוחתים וממריאים מסוקי העטלף, מתחילים כמנחיתי מסוקים בספינה, עוברים הכשרות מלאות בפלוגה, ולאחר מכן עוברים לטייסת ובסוף מסיימים בסדנת מילוט ממסוק שמתקיימת בארה"ב. בירמן היה שותף להם, נכח בהם ולכן ההיכרות שלו עם שני אנשי הצוות שנהרגו היא מאוד קרובה ואישית. הוא סיפר כמה הוא למד מהם וכמה הם הדריכו אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully