וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועדפת על סער ויועץ שדן בתיקי האלפים: רשימת המועמדים ליועמ"ש

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 14:31

הוועדה החלה בראיונות של 9 מועמדים - בהם 2 נשים בלבד - ותפרסם את מסקנותיה בתוך 21 יום. לאחר מכן סער יביא לאישור הממשלה את המועמדים הסופיים. מנדלבליט יסיים את תפקידו בסוף החודש, כך שייתכן ותהליך בחירת מחליפו לא יסתיים לפני פרישתו מהתפקיד

בווידאו: שר המשפטים, גדעון סער בכנס באוניברסיטת רייכמן/מערכת וואלה!

הוועדה המקצועית-ציבורית להצעת מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה פרסמה היום (רביעי) את רשימת המועמדים להחלפת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

רשימת המועמדים הם שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן; יועמ"ש מחלקת הביטחון, עו"ד איתי אופיר; דיקן בית הספר ללימודים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן ומומחה למשפט חוקתי ופלילי, פרופ' אריאל בנדור; ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת, ד"ר אביעד בקשי; יועמ"ש הכנסת לשעבר, עו"ד איל ינון; רקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' ברק מדינה; פרקליטת מחוז תל אביב-אזרחי לשעבר, עו"ד גלי בהרב-מיארה; המשנה ליועמ"ש לענייני משפט ציבורי-חוקתי, עו"ד רז נזרי, והמשנה ליועמ"ש למשפט בין-לאומי, ד"ר רועי שיינדורף. שלושת האחרונים הם המועמדים מטעם שר המשפטים גדעון סער. יש לציין כי מתוך תשעה מועמדים יש רק שתי נשים.

סער לא מסתיר את העדפתו למועמדותה של בהרב-מיארה, אותה הוא מכיר עוד מהתמחותו של סער בפרקליטות מחוז תל אביב ומעריך את יכולותיה המשפטיות, והיה שמח שלראשונה תתמנה אישה לתפקיד היועמ"ש. מועמד מוביל נוסף הוא נזרי, שכיהן תחת ארבעה יועצים משפטיים שונים ומכיר את עבודת היועץ באופן יסודי. נזרי היה חלק מצוותים שדנו בהגשת כתבי האישום במרבית התיקים הגדולים, בהם תיקי האלפים.

הוועדה, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, החלה בראיונות של תשעה מועמדים, ותפרסם את מסקנותיה בתוך 21 יום. לאחר מכן שר המשפטים גדעון סער יביא לאישור הממשלה את המועמדים הסופיים. מנדלבליט יסיים את תפקידו בסוף החודש, כך שייתכן ותהליך בחירת מחליפו לא יסתיים לפני פרישתו מהתפקיד.

גדעון סער, אביחי מנדלבליט. יונתן זינדל, פלאש 90
מנדלבליט וסער/פלאש 90, יונתן זינדל

נזרי נחשב לאיש שצמח בתוך משרד המשפטים, אך מחזיק בדעות שמרניות יחסית. כך למשל, בדיונים על כתב האישום נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, נזרי סבר כי אין מקום להאשים אותו בשוחד בפרשת 4000, בניגוד לעמדת פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי.

עם זאת, לבהרב-מיארה אין ניסיון במשפט פלילי, חלק מרכזי בעבודת היועמ"ש. נזרי אמנם כיהן בתור המשנה ליועמ"ש למשפט פלילי, אך נעדר ניסיון כתובע המגיש כתבי אישום ומנהל תיקים בבתי המשפט.

סער פועל לקדם את פיצול תפקיד היועמ"ש, שכיום גם מייעץ לממשלה וגם אחראי על התביעה הכללית, נושא שמעורר מחלוקת עזה בקרב המערכת המשפטית. בחירתם של בהרב-מיארה ונזרי, חסרי ניסיון בניהול תיקים פליליים, דווקא עשויים לשרת את פיצול התפקיד, כך שסמכויות התביעה הכללית יעברו לפרקליט המדינה והיועמ"ש יתמקד בייעוץ לממשלה בלבד.

היועץ המשפטי לממשלה מופקד על מספר תחומים, בהם ראשות התביעה הכללית, ייצוג המדינה בערכאות, מתן ייעוץ משפטי לממשלה ולגופיה: היועץ המשפטי לממשלה הוא הפרשן המוסמך של החוק כלפי גופי המדינה, כמובן בכפוף לביקורת שיפוטית, מתן ייעוץ וסיוע לממשלה ולשר המשפטים בתחום החקיקה, וייצוג האינטרס הציבורי ושמירה על קיום החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully