וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה התעלמה מחוות דעת של יועמ"ש הכנסת, האופוזיציה תעדר מהדיונים

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 22:09

סיעות הימין באופוזיציה הודיעו כי ייעדרו מדיונים במליאה, במחאה על התעלמות הקואליציה מחוות דעת של היועמ"שית בעניין אישור "חוק החשמל". בהודעה משותפת לסיעות הימין תקפו: "הכנסת הפכה למיותרת, לא נהיה ניצבים במשחק מכור ונחרים את הדיונים"

בווידאו: ח"כ פינדרוס תוקף את הקואליציה: "רחחים ונוכלים, מקומכם בכלא"/צילום: ערוץ הכנסת

סיעות הימין באופוזיציה הודיעו היום (שלישי) כי ייעדרו משורת דיונים במליאה, זאת במחאה על התעלמות הקואליציה מחוות דעת של יועמ"שית הכנסת בעניין אישור "חוק החשמל".

עו"ד שגית אפיק, התנגדה להפעלת סעיף 98 על ידי הקואליציה שמטרתו לקצר את הדיונים הממושכים של האופוזיציה על החוק, אך חברי הכנסת מהקואליציה בוועדת הכנסת, התעלמו מחוות דעתה, והפעילו באופן חריג את הסעיף המדובר.

בתגובה, באופוזיציה תקפו בחריפות את ההחלטה והודיעו כי לא ישתתפו בדיונים נגד חוק החשמל, ויחזרו להצבעות מחר ב-08:00 בבוקר.

"היום נפל דבר בכנסת ישראל. בפעם הראשונה בתולדות הכנסת קיבלה ועדת הכנסת החלטה בניגוד לעמדה מפורשת של הייעוץ המשפטי והחליטה על הליך מזורז וחסר תקדים לאישור 'חוק החשמל' של רע"מ בכנסת", כתבו הסיעות בהודעה משותפת.

"כדי להשתיק את ביקורת האופוזיציה נגד החוק של רע"מ, שמכשיר את גזל אדמות המדינה על ידי בנייה ערבית של עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, ביטלה הקואליציה את זכות האופוזיציה לנמק ולהצביע על כל ההסתייגות שהגישה ואף קבעה דיון בחוקים נוספים ביום רביעי בניגוד לסיכום מפורש עם יו"ר הכנסת מיקי לוי. הכל מתוך כניעה לתכתיב של התנועה האיסלאמית שחקיקת החוק תסתיים עד מחר". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יכנס מחר את ראשי מפלגות האופוזיציה לדיון חירום בנושא.

ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה יצא במתקפה חריגה על הקואליציה בוועדת הכנסת: "חבורת פרחחים, מטוטמים, גנבים ונוכלים בראשות השופטת חיות. הם מדברים על בתי משפט? על שופטים? חבורת נוכלים, מקומכם בכלא", זעק פינדורס.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צייץ בטוויטר: "בפעם הראשונה בתולדות הכנסת התקבלה החלטה בניגוד לעמדה מפורשת של הייעוץ המשפטי והכל בכדי להשתיק את הביקורת שלנו נגד חוק החשמל של רע"מ. שיא חדש ושבירת הכלל האחרון שעוד נותר ממסורת ארוכת השנים בכנסת. ש"ס תמשיך להיאבק בכל כוחה נגד ממשלה לא לגיטימית שאינה מייצגת את רצון העם".

  • עוד באותו נושא:
  • כנסת
  • רע"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully