וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירה להרחבת ושיפוץ מעבר רחל; "עד השיפוץ ב-2019 היה 'מחסום הבושה'"

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 18:21

השופט יצחק עמית החליט לדחות את העתירה של האגודה לזכויות האזרח, בשל העובדה שהמדינה השקיעה כבר סכום כסף גדול כדי לשפר את תנאי המעבר במחסום ב-2019. יחד עם זאת, ציין כי עדיין נותרה צפיפות גדולה בו, וייעץ לנצל את המסלול ההומניטרי שבו כדי להקל את העומס

בג"ץ דחה שלשום (שני) עתירה של האגודה לזכויות האזרח, שדרשה כי המדינה תרחיב ותשפץ את מעבר רחל, דרכו עוברים מדי יום עשרות אלפי פלסטינים הנכנסים לעבוד בישראל. החלטתו לדחות את הבקשה נבעה מכך שנעשו כבר צעדים משמעותיים לשיפור המצב בשנים האחרונות.

"מדינה ניכרת גם במחסומיה ובמעבריה, ועד לשנת 2019 ניתן היה לכנות את מחסום 300 כ'מחסום הבושה', ואוי לאותה בושה", התייחס השופט יצחק עמית למצבו של המחסום עד לשיפוצו בשנת 2019. "התמונות של מאות פועלים דחוסים, נמחצים ומטפסים זה על זה בתוך מעבר צר, דקרו את העין ואת הלב. יחד עם הפועלים הנמחצים זה אל זה, נמחץ ונרמס גם כבוד האדם במובנו הבסיסי ביותר. קשה להעריך ולכמת את רגשות השנאה, הזעם, ההשפלה והייאוש שנצברו בקרב אלפי העוברים במחסום מדי יום משך שנים רבות".

מעבר רחל. אסתי דוידוב, TPS
"התמונות של מאות הפועלים הדחוסים דקרו את העין". מעבר רחל/TPS, אסתי דוידוב

עם זאת עמית ציין לטובה את המדינה שהשקיעה 25 מיליון שקלים כדי לשדרג את המחסום בצורה משמעותית, וזמן המעבר התקצר ל 12-17 דקות.

למרות השדרוג, עדיין נותרה צפיפות גבוהה במחסום אותה דרשו העותרים לצמצם, במיוחד מצד נשים שנאלצות להידחק בין הגברים והן סופגות הטרדות והתקפות מיניות מצידם. לנוכח השיפור המשמעותי בתנאי המחסום, השופט עמית דחה את העתירה, אך הפציר במדינה להפעיל את המסלול ההומניטרי, המיועד לחולים, קשישים וילדים, כמסלול לנשים בלבד, כדי להקל על הלחץ בשעות העומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully