וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות קצין המודיעין שנכלא: צוות מייעץ של המשטרה יבחן את חומרי חקירת צה"ל

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 18:47

חקירת היחידה שבדקה את מקרה מותו של קצין המודיעין העלתה כי לא נמצאו ראיות שהמוות הוא כתוצאה מעבירה פלילית. הפרקליטות הצבאית החליטה כי צוות מיוחד של המשטרה יקבל את החומרים "ויחווה דעתו על הצורך בביצוע פעולות נוספות". אמו של הקצין: "לא מקבלים את המסקנות"

בווידאו: הורי קצין המודיעין שמת בכלא - "נדרס ללא רחמים על ידי המערכת הצבאית"/צילום: שלומי גבאי

צוות מייעץ של המשטרה יבחן את חומרי חקירת צה"ל אודות מות קצין המודיעין בכלא הצבאי במאי 2021 - כך עדכן היום (שלישי) דובר צה"ל. על המהלך החליטה הפרקליטה הצבאית הראשית, ובהודעה נכתב כי "כלל כיווני החקירה מוצו ולא נמצאו ראיות לכך שמותו נגרם כתוצאה מעבירה פלילית". לכן, קבעו בפרקליטות הצבאית, הוחלט להעביר את החומרים לבדיקה של המשטרה.

"לאחר שנערכה חקירה פלילית מקיפה שבוצעה על ידי היחידה לחקירות פנים בצה"ל (היחק"פ), בעניין נסיבות מותו הטראגי של הקצין מאמ"ן, החליטה האלופה יפעת תומר-ירושלמי כי צוות מייעץ ייעודי של משטרת ישראל יבחן את חומרי החקירה, ויחווה דעתו על הצורך בביצוע פעולות חקירה נוספות. חקירת היחק"פ תישאר פתוחה וכל פעולת חקירה נוספת תתבצע על ידה", נכתב בהודעה.

גילוי המצבה של קצין המודיעין שמת בכלא, בית העלמין 18.06.21. שלומי גבאי
מקום קבורתו של קצין המודיעין/שלומי גבאי

אמו של קצין המודיעין התייחסה להחלטה ואמרה לוואלה! כי "אנחנו לא מקבלים ולא יכולים לקבל את המסקנה הזו". היא אמרה את הדברים בדרכה הביתה מהמפגש עם הפרקליטה הצבאית הראשית שערך כשעה. "לא היה צריך לחכות חודשים רק כדי לשמוע שצוות החקירה הגיע למסקנה שאין מסקנה והוא ממנה צוות חקירה נוסף, חיצוני" הוסיפה.

לדבריה, "בכלל, הפגישה היום התמקדה בצירופה של משטרת ישראל לחקירה, ואת המסקנה הבלתי מספקת הזו הבליעו אולי בתוך שלל המלל. לא זוכרים אותה כלשונה. לגופו של עניין, אחרי חודשים של חקירה שלא הניבה תוצאות - תתחיל עכשיו עוד חקירה, ויחלפו עוד חדשים, ואנחנו נותרים ללא תשובות לסיבת המוות ולמי אחראי לו".

מאוחר יותר, בתגובה לפרסום החלטת הפרקליטה הצבאית הראשית, מסרו שני ההורים של קצין המודיעין, כי ההחלטה הייתה "צריכה להתקבל כבר מזמן, עוד בתקופת קודמה לתפקיד. חובתו המוסרית של צה"ל הייתה ועודנה להפוך כל אבן על מנת לגלות את האמת, להבין איך בדיוק קצין צעיר בגופו ובנפשו - מת בגיל 24 בכלא צבאי מפוקח.

"מאז מותו של בננו, לפני למעלה משבעה חודשים, אנו משוועים לקבל תשובות", הוסיפו. "היום הבנו שצה"ל לא יכול לספק לנו תשובות ואנו נמשיך לחיות באי ודאות מייסרת. בפגישה שקיימנו עם הפצ"רית לפני כחודש, דרשנו וביקשנו מעורבות של גורמים חיצוניים בחקירה, מבחינתנו, כל הכיוונים נותרו פתוחים ואנו מקווים ומייחלים שטובי המומחים ממשטרת ישראל יוכלו להאיר את החקירה, לספק תשובות ולתת לנו קצת נחמה בתוך האובדן העצום שלנו".

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
קברו של קצין המודיעין שמת בכלא. יואב איתיאל
מקום קבורתו של קצין המודיעין/יואב איתיאל

בצה"ל אומרים כי במסגרת החקירה, נגבו יותר ממאה עדויות מכלואים, מסגל הכליאה ומגורמי רפואה ובריאות הנפש. כמו כן נגבו חוות דעת של מומחים, נאספו ונבחנו מסמכים וחומרים רבים, לרבות מאות שעות תיעוד של מצלמת האבטחה בתאו של הקצין. בנוסף, המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו-כביר ערך בדיקה רפואית-מדעית לנסיבות מותו, כולל בדיקה ייחודית של דמו של הקצין במעבדה בארצות הברית - וכלל בדיקות אלה העלו כי לא ניתן לקבוע באופן ודאי את סיבת מותו של הקצין.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בירך על החלטת הפרקליטה הצבאית הראשית והבהיר כי יש לעשות הכל כדי למצות את כלל כיווני החקירה ולהביא לסיומה במהירות האפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully