וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה בהודו העמידה "למכירה" נשים מוסלמיות

היישומון פרסם תמונות של כמה עיתונאיות ופעילות מוסלמיות בולטות, שהועמדו כביכול למכירה פומבית, והוסר בעקבות הסערה. המשטרה עצרה עד כה צעיר אחד, אך בקהילה המוסלמית רואים בכך המשך לרדיפתה תחת שלטונו הלאומני של מודי

נשים מוסלמיות מפגינות נגד חוק שנועד לבטל את גירושי הבזק, בעיר קולקטה, הודו, מרץ 2018. רויטרס
נשים מוסלמיות מפגינות בקולקטה, 2018/רויטרס

אפליקציה בהודו שפרסמה תמונות של יותר מאה נשים מוסלמיות שהיו "למכירה" מעוררת סערה במדינה. האפליקציה, "בולי באי", הופעלה דרך הפלטפורמה "גיטהאב", אך מאז היא הושבתה. המשטרה עצרה צעיר בן 21, סטודנט להנדסה מהעיר בנגלור, שהיה קשור לאפליקציה, אף שהאישומים נגדו לא ידועים פרט לכך שהוא היה "עוקב קרוב" שלה.

לאפליקציה הועלו ללא אישור תמונות של כמה עיתונאיות ופעילות מוסלמיות בולטות, שהועמדו כביכול למכירה פומבית. זאת הפעם השנייה שבה נעשה ניסיון להטריד נשים מוסלמיות באמצעות "מכירתן" ברשת. ביולי שנה שעברה, באתר ובאפליקציה "סולי דילס" נוצרו פרופילים גנובים של יותר מ-80 נשים מוסלמיות שתוארו כ"דיל היומי".

בשני המקרים לא הייתה מכירה אמיתית, אבל מטרתם הייתה להשפיל את הנשים המוסלמיות, שרבות מהן התבטאו נגד התחזקות הלאומנות ההינדית תחת ראש הממשלה נרנדרה מודי. סולי הוא סלנג הינדי פוגעני שבו משתמשים הינדים לאומנים נגד נשים מוסלמיות, וגם המילה "בולי" היא פוגענית.

בחקירת האתר הראשון, אף אדם לא הועמד עד כה לדין. המשטרה בלפחות שלוש מדינות בהודו פתחה בחקירת אפליקציית בולי באי בעקבות תלונות של חלק מהנשים המעורבות. המשטרה חוקרת גם אישה במדינת אוטרקהאנד שבצפון הודו בקשר למקרה.

קוורטוליין רהבר, עיתונאית מקשמיר שהופיעה באתר סולי בשנה שעברה, אמרה כי היא חשה גועל מכך שהופיעה שוב באפליקציה. שר המידע והטכנולוגיה, אשוויני ויישנאו, אמר ביום שבת כי גיטהאב חסמה את המשתמש שהעלה את האפליקציה, וכי המשטרה פועלת יחד עם שירותי הסייבר כדי להתקדם בפרשה.

דוח של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מ-2018 על הטרדות ברשת בהודו העלה כי ככל שנשים ביקורתיות יותר, כך יש סיכוי גדול יותר שהן יהיו למטרה - והשיעור הזה גדול יותר בקרב נשים ממיעוטים דתיים ומקסטות נמוכות. מבקרי הממשלה של מודי טוענים כי ההטרדות של נשים מוסלמיות ברשתות החריפו בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully