וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה לאחר חיסול הנשיא: ראש ממשלת האיטי ניצל מהתנקשות

4.1.2022 / 11:58

חמושים פתחו באש לעבר אריאל הנרי, בעת ביקורו בכנסייה בצפון המדינה לרגל ציון יום העצמאות של האי. הוא האשים "פושעים וטרוריסטים" בתקרית, הממחישה את הכאוס השורר באי מאז ההתנקשות המסתורית בנשיא מויס

בווידאו: תיעוד של ניסיון חיסול של ראש ממשלת האיטי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

חמושים ניסו להתנקש בחייו של ראש ממשלת האיטי אריאל הנרי במהלך אירוע לציון יום העצמאות של המדינה - כך אמרו אתמול (שני) גורמים בלשכתו. לשכתו של הנרי אמרה כי "פושעים וטרוריסטים" ניסו לירות בראש הממשלה ביום שבת, בעת שהשתתף בטקס בכנסייה בעיר הצפונית גונייבס לציון יום העצמאות ה-218 של האיטי.

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו הנרי ואנשי פמלייתו נמלטים לכלי הרכב שלהם בעוד שהחמושים פתחו באש מחוץ לכנסייה. כלי התקשורת באי ציינו על מעורבות אפשרית של כנופיה בירי, שבו לפי הדיווחים נהרג אדם אחד ועוד שניים נוספי נפצעו.

שליטתן של הכנופיות על חלקים מהמדינה התחזקה מאז ההתנקשות בנשיא ג'ובנל מויס ביולי. המשטרה, שאמרה כי המתקפה ביום שבת הייתה פעולה של "קבוצות חמושות", לא הצליחה לאשר שהיו הרוגים. לפני התקרית, מנהיג כנופיה מקומית השמיע איומים בתקשורת המקומית כלפי הנרי.

ראש ממשלת האיטי, אריאל הנרי, בריאיון ממעונו הפרטי, 28 בספטמבר 2021. AP
הלגיטימיות של ממשלה עומדת בפני סימן שאלה. ראש הממשלה הנרי/AP

לשכתו של ראש הממשלה אמרה כי הוצאו צווי מעצר לחשודים שירו לעבר השיריה שלו. המתקפה חידשה את הדאגות ביחס לביטחונם של גורמים בכירים בהאיטי, אחת המדינות העניות ביותר בעולם, מאז החיסול של מויס.

הנרי, שהלגיטימיות של ממשלו עומדת בפני אתגרים הולכים וגדלים, הושבע לתפקיד כשבועיים בלבד אחרי שמויס נורה וחוסל בידי שכירי חרב בנסיבות מסתוריות. הרשויות טרם קבעו מועד לקיום בחירות חדשות לנשיאות. הכאוס המתמשך בהאיטי, שסבלה בשנים האחרונות מאסונות טבע קטלניים וממשברים כלכליים וחברתיים, הוביל אזרחים רבים לנסות ולהגר ממנה, בעיקר אל ארצות הברית.

  • עוד באותו נושא:
  • האיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully