וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת ביקר את ח"כ אמסלם, שכינה אותו בתגובה: "שוטה הכפר, בושה וכלימה לכנסת"

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 19:59

מיקי לוי התייחס להתבטאותו משבוע שעבר של חה"כ מהליכוד נגד שופט העליון: "עלק שופט, שתה בקבוק וויסקי לפני שפסק", ואמר: "אין מקום לגידופים פרועים ושפה ירודה". בתגובה עלה לדוכן אמסלם ותקף את היו"ר במילים קשות: "אסקופה נדרסת של לפיד, אתה כמו מנהיג צפון קוריאה"

בווידאו: אמסלם נגד יו"ר הכנסת: "אתה מזכיר לי את המנהיג הצפון קוריאני"/צילום: דוברות הכנסת

"אתה עבד נרצע, אתה שוטה הכפר, אתה אסקופה נדרסת של לפיד, הוא כתב לך את הנאום. אתה בושה וכלימה לכנסת, מגלומן, מנהיג צפון קוריאה", במילים הקשות האלה תקף היום (שני) ח"כ דודי אמסלם מהליכוד את יו"ר הכנסת מיקי לוי, במהלך דיון במליאת הכנסת. ח"כ לוי חייך לעברו בתגובה ולא הגיב לדברים.

התקרית בין השניים החלה לאחר שיו"ר הכנסת התייחס להתבטאותו של ח"כ אמסלם על שופט העליון דוד מינץ בשבוע שעבר וגינה את הדברים. לוי אמר כי האמירות היו קשות ומקוממות. "אלו דברים פסולים ומוטעים שנאמרו בשפה שאינה מכבדת את הכנסת ואת הדובר". הוא הוסיף כי "רשויות השלטון חייבות בראש ובראשונה בכבוד האחת כלפי השנייה. ביקורת ומחלוקות - כן, גידופים פרועים ושפה ירודה - לא. אני מבקש לחזק את שופטי בית המשפט העליון שעושים את עבודתם נאמנה ושהחוק והצדק הם נר לרגליהם ולפסיקותיהם".

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, דודי אמסלם במהלך כינוס המליאה 3 בינואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"לפיד כתב לך את הנאום". אמסלם תוקף את לוי הנבוך/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
דודי אמסלם במהלך כינוס מליאת הכנסת 3 בינואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח"כ אמסלם במליאה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
יו"ר הכנסת, מיקי לוי במהלך כינוס המליאה 3 בינואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת מיקי לוי, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לצד קריאות של חברי כנסת מהליכוד לעבר יו"ר הכנסת כמו "מי שמך" ועוד, המשיך לוי ואמר: "חשוב לי לומר באופן ברור מעל בימה זו שאמירתו של חבר הכנסת אמסלם היא עמדתו הפרטית ואינה משקפת את עמדתה של הכנסת כרשות המחוקקת או כל שכן, חלילה, את עמדתי שלי כיושב ראש הכנסת".

ח"כ אמסלם תקף בשבוע שעבר בחריפות במליאת הכנסת את השופט מינץ שדחה עתירה שהגיש בעניין העיכוב במינוי מנכ"ל קבוע לתעשייה האווירית. "עלאק שופט. אם לא שתה בקבוק וויסקי לפני שכתב, אל תקראו לי דודי. השופט לא מתבייש. זה בית המשפט העליון. תגיד לי מי העותר ואגיד לך מה הליצנים האלה, יעשו ותמשיכו להלל אותם, לשבח אותם, לעשות אותם אלוהים, לעשות אותם ברמה של סוקרטס ואפלטון, אלה אנשים בינוניים ומטה, אנשים פוליטיים - שמעו דודי אמסלם אמרו לא חשוב. השופט מינץ אני מציע לך להתפטר אפילו מבוא שנה א' ללימודי משפטים לא היו מקבלים אותו".

אמסלם עתר בשבוע שעבר נגד שר הביטחון בני גנץ והיועץ למשפטי לממשלה על העיכוב במינוי מנכ"ל קבוע לתעשייה האוירית. השופט מינץ דחה את העתירה על הסף וקבע כי אין לו זכות עמידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully