וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך מעטפות המזומנים: עובדת בבנק הפועלים גנבה יותר ממאה אלף שקלים מכספי לקוחות

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 13:23

שרית חורי, תושבת ראשון לציון שעבדה בסניפי הבנק בתל אביב, טיפלה במסגרת תפקידה בכסף מזומן שהפקידו לקוחות באמצעות מעטפות ייעודיות. לפי כתב האישום, במשך כשנתיים - בין השנים 2020-2018 - היא מעלה בהם תוך ניצול האמון שניתן בה

בנק הפועלים, פברואר 2012. שי אוקנין
מעילה בכספי הלקוחות. סניף בנק הפועלים/שי אוקנין

עובדת בבנק הפועלים נאשמת שנגבה 110 אלף שקלים מכספי לקוחות - כך הודיעה הבוקר (שני) פרקליטות מחוז תל אביב. הנאשמת, שרית חורי בת ה-47 מראשון לציון, עשתה זאת על פי כתב האישום במשך כשנתיים, בין השנים 2020-2018.

חורי עבדה במחלקת "מרכז המזומנים" בסניפי בנק הפועלים בתל אביב, וטיפלה בהפקדות מזומנים של לקוחות הבנק, שעשו זאת באמצעות מעטפות ייעודיות. על פי כתב האישום, היא גנבה מן הכספים האלה, תוך ניצול האמון שניתן בה. כתב האישום מייחסת לה עבירה של גניבה בידי עובד.

בתחילת שנות ה-2000 הביא עופר מקסימוב את אחותו אתי אלון לגנוב כרבע מיליארד שקלים מכספי הבנק למסחר, כדי לכסות את חובות ההימורים שלו. הכספים שנגנבו הפכו למקור הכנסה חשוב עבור עולם הפשע בישראל. אלון שוחררה בחודש אוגוסט לפני לפני כחמש שנים וחצי, לאחר שריצתה כמעט 15 שנות מאסר, ובשל החלטת ועדת השחרורים לקצר את מאסרה.

מקסימוב, מהמר סדרתי, הפך בתחילת שנות ה-2000 למקור הכנסה עיקרי של ארגוני הפשע בישראל. זאת, כיוון שכספי ההימורים שלו נגנבו על ידי אחותו מהבנק ושימשו לכיסוי חובות ההימורים שלו. הוא השתחרר מהכלא לפני כשנתיים, לאחר שריצה כ-17 שנות מאסר.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "הבנק הגיש במאי 2020 תלונה במשטרת ישראל נגד העובדת, והביא לסיום עבודתה. במקביל, הבנק חקר את התנהלותה באופן יסודי, במטרה להבטיח כי לקוחות לא נפגעו. מדובר במקרה חריג מאוד והבנק רואה אותו בחומרה. בעקבות המקרה עודכנו תהליכי עבודה והוגברה הבקרה כך שמקרים מסוג זה לא ישנו. הנושא נדון בימים אלה בערכאות משפטיות ועל כן אנו מנועים מלהרחיב מעבר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully