וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומסים חריגים במתחמי בדיקות הקורונה; בנט: "פועלים למצוא פתרון"

בעקבות הזינוק בתחלואה, פקקים רבים נרשמו באזורי המתחמים. "חוויה לא נעימה, אם משנים נהלים ראוי שייערכו בהתאם", אמר לוואלה! קובי, שהמתין שעה וחצי בירושלים, ותושבת רמת גן שחיכתה יותר משעתיים סיפרה: "אתמול הגענו וברחנו, היום באנו שוב. אללה יוסטור מה שהולך פה"

בווידאו: עומסים חריגים במתחמים לבדיקות קורונה ברחבי הארץ/צילום: ראובן קסטרו, יואב איתיאל ושני פרומקין

עומסים רבים נרשמים היום (ראשון) במתחמי בדיקות הקורונה ברחבי הארץ, ברקע הזינוק בתחלואה. כך למשל, בפתח תקווה נרשמו עומסים חריגים שיצרו פקק תנועה משמעותי, בשכונת ארמון הנציב בירושלים עמדו מאות כלי רכב בכניסה למתחם ובמוזיאון תל אביב התורים נרשמו תורי ענק על פני מאות מטרים. בהרצליה נרשמו עומסי תנועה כבדים באזור מתחם הבדיקות ברחוב יוסף נבו, ונהגים שאינם באים להיבדק התבקשו לנסוע בדרכים חלופיות

אתמול נרשמו תורים משמעותיים גם בקיסריה. הנוכחים במקום העידו כי הם מחכים זמן רב לבדיקה. במתחם החדש, שנפתח בקיסריה ביום חמישי, עמדו מאות מכוניות, והתור לבדיקה ארך כשעה. המתחם נפתח על ידי פיקוד העורף בעקבות עומסי התנועה הכבדים שגרמה פעילות המתחם הקודם בתחנת הרכבת הסמוכה לפרדס חנה. במקום פועלות כרגע שלוש עמדות, וההערכה היא שבימים הקרובים יוכפל מספרן.

למרות העומסים, האווירה במתחמים הייתה רגועה וההתנהלות השוטפת הייתה טובה. בד בבד, גם ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לנושא ואמר: "אנחנו רואים עומס כבד בבדיקות, ואנחנו פועלים ברגעים אלה למצוא פתרונות".

תורי ענק לבדיקות קורונה. מוזיאון תל אביב 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תורי ענק. מתחם בדיקות קורונה בתל אביב/ראובן קסטרו

"אללה יוסטור מה שהולך פה. אנחנו כבר יותר משעתיים ורבע ממתינים, ואתמול גם הגענו לכאן אבל אי אפשר היה לעמוד בעומס אז ברחנו", סיפרו לוואלה! אם ובנה הצעיר, תושבי רמת גן. "היום כבר באנו מצוידים עם אוכל, זו בעיה עם ילדים קטנים לחכות פה. הוא נחשף לילד מאומת בכיתה, והיום גם בדיוק קיבל את החיסון השני שלו - ובמשרד הבריאות לא נותנים מענה אם הוא כבר נחשב מחוסן אז נוכל לצאת מבידוד אם הבדיקה שלילית, אין לנו מושג מה קורה ואין כל מענה".

קובי המתין יותר משעה וחצי בתור לבדיקות קורונה בעמק הארזים בירושלים: "זה שנותנים לכולם להיבדק זה הגיוני, אבל צריך לפתוח עוד עמדות בדיקה. לעמוד שעה וחצי בפקק עם ילדים זאת חוויה לא נעימה. עד לפני כשבוע התור היה חצי שעה לכל היותר, אם משנים את הנהלים ראוי שייערכו גם בהתאם".

אור, תושב פתח תקווה בן 35, נכנס עם כל משפחתו לבידוד לאחר שבתו בת החמש נדבקה בגן מאחת הגננות: "אנחנו מחכים פה יותר משעתיים. אנחנו בינתיים שליליים, באנו להיבדק שוב בתקווה שנוכל כבר לצאת מהבידוד כל המשפחה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מתחם בדיקות קורונה בשכוננת ארמון הנציב/ג'בל מוכאבר בירושלים
2 בינואר 2022. מאור צמח, אתר רשמי
מאות כלי רכב. מתחם בדיקות בארמון הנציב בירושלים/אתר רשמי, מאור צמח

"גם אתמול זה היה ככה, משמונה בבוקר עד עשר בלילה, הכול עמוס מאוד, אין מקום למכוניות לעמוד אפילו", סיפר מאבטח במתחם הבדיקות הגדול בפתח תקווה. זוג תושבי הוד השרון בשנות ה-60 לחייהם משוחחים עם וואלה! כשהם ממתינים בתור כבר חצי שעה, והם רק בתחילתו: "הרגשנו כל מיני תסמינים, אז באנו להיבדק. לא נחשפנו למאומת, אבל רצינו לוודא בכל מקרה. בהוד השרון אין מתחם בדיקות אז בקופת החולים אמרו לנו לבוא לכאן. התנועה פה לא ממש זזה".

זוג הורים, תושבי גבעת שמואל בשנות ה-30 לחייהם, ממתינים שעה בתור: "הבן שלנו נדבק בכיתה, אנחנו כבר בבידוד שבוע במשפחה, ואנחנו בינתיים יצאנו שליליים. אם נצא שליליים היום נוכל לצאת מהבידוד".

תמר, תושבת אחד הקיבוצים בצפונה בדרכה לחיפה למתחם הבדיקות באצטדיון סמי עופר. היא אמרה לוואלה! "ברור שעדיף כשזה ברשות שלך אבל אם החליטו בפיקוד העורף על סדר עדיפויות זה וצריכים יותר את העמדות בעיר, אז גם זה בסדר מבחינתי".

מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה מיכאל כרסנטי אמר לוואלה! כי שמח להיעתר ולהעמיד את השטח לשירות פיקוד העורף והמועצה האיזורית השכנה. בשעה זו פועלות שלוש עמדות בדיקה בקיסריה. "נעזור ככל הניתן למאמץ הלאומי הזה. אנחנו קוראים לכל מי שמעוניין להגיע להיבדק". ההערכה היא שכבר בימים הקרובים מספרן של העמדות בקיסריה יוכפל ל-6 כדי לעמוד בביקושים הממשיכים לגדול

תור לבדיקות קורונה בקיסריה. 2 בינואר 2021. יואב איתיאל
"אלוהים ישמור מה שהולך פה", מתחם בדיקות הקורונה בפתח תקווה/יואב איתיאל

גם בישיבת הממשלה התייחסו לנושא. ראש הממשלה בנט אמר כי "אם למשל נחמיר בשם העקביות בעניין הבדיקות, אז יהיו תורים בלתי אפשריים".

"אנחנו עושים הכי הרבה בדיקות באופן יחסי בעולם, אז יש תורים", אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ. "אנחנו נוריד בדיקות ונקבע קריטריונים מי צריך אותן, נפרסם אותם בקרוב. צריך בדיקות גם כדי לתת תרופה. אנחנו במלחמה ומשנים החלטות תוך כדי המצב. למשל. אנחנו עדיין לא יודעים כמה מאושפזים יהיו לנו מכמה מאומתים. אנחנו גם לא רוצים להשאיר הנחיות שהן כבר לא הגיוניות וסתמיות".

הביקוש הרב לבדיקות מגיע בעקבות התפרצות הגל החמישי, כאשר רבים רבות בישראל כבר נחשבות אדומות, בין היתר ראשון לציון, מודיעין, רעננה, הוד השרון, רמת השרון, חולון, גבעתיים ונצרת.

עוד ברשימת הערים האדומות: מעלה אדומים, רבבה, קריית אונו, גני תקווה, מבשרת ציון, אור יהודה, קדימה-צורן, בית דגן, שוהם, כפר כנא, יבנה, בית אל, אזור, גבעת שמואל, יד בנימין, גבע בנימין, נס ציונה, צור הדסה, ברכה, גבעת זאב, כפר אדומים, כרמיאל, אבן יהודה, חשמונאים, נוף הגליל, אלון שבות, מצפה יריחו, ראש העין, כפר יאסיף ויפיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully