וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה בגבול קוריאה: אדם מהדרום חצה אל הצפון

צבא דרום קוריאה שלח כוחות כדי לתפוס את אותו אדם, אך הוא הצליח לעבור את הגבול. בסיאול שלחו מסרים לפיונגיאנג כדי שתבטיח את שלומו, אך לא קיבלה תשובה. האזור המפורז בין הקוריאות הוא הגבול החמוש ביותר בעולם, ועריקות דרכו - ואל הצפון - הן נדירות במיוחד

גבול קוריאה הצפונית והדרומית. AP
הגבול החמוש ביותר בעולם. האזור המפורז בין הקוריאות/AP

צבא קוריאה הדרומית אמר היום (ראשון) כי אדם לא מזוהה חצה אל קוריאה הצפון דרך הגבול המבוצר. אמצעי המעקב באזור זיהו אותו בגזרה המזרחית של הגבול והצבא שלח כוחות כדי לתפוס אותו במהלך הלילה, אך לפי גורמים במטה הכללי של הדרום, הוא הצליח לעבור את הגבול בכל זאת.

הגורמים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי סיאול שלחה הבוקר מסר לפיונגיאנג כדי להבטיח את שלומו של אותו אדם, אך בצפון טרם השיבו. בספטמבר 2020, הצפון ירה למוות בעובד משרד הדיג של הדרום שנמצא צף במים הטריטוריאליים שלו. בסיאול אמרו כי הירי היה חלק מהמדיניות התקיפה של הצפון למאבק בנגיף הקורונה, ושבמסגרתה נפתחת אש לעבר כל מי שחוצה את הגבול באופן לא חוקי.

מוקדם יותר באותה שנה, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הטיל סגר הדוק על עיר גבול אחרי שעריק צפון קוריאני, עם תסמיני קורונה, התגנב בחזרה לביתו. גורלו של העריק, שחי בדרום במשך תקופה, לא ידוע. קוריאה הצפונית הכריזה בשבת כי היא תשים בראש סדר העדיפויות שלה את המאבק בנגיף בתום כינוס של מפלגת השלטון בהנהגת קים ג'ונג און.

שתי הקוריאות מחולקות לאורך הגבול החמוש ביותר בעולם, הנקרא "האזור המפורז". לפי הערכות, כשני מיליון מוקשים פזורים בתוך באזור ובסמוך לו. האזור המפורז, שאורכו 248 ק"מ ורוחבו ארבעה ק"מ, מוגן גם באמצעות גדרות תיל, מלכודות טנקים וחיילים משני הצדדים. לכן, עריקה דרך האזור המפורז היא נדירה.

בשיאה של היריבות ביניהן במלחמה הקרה, שתי הקוריאות שלחו סוכנים ומרגלים זו לשטחה של זו דרך הגבול, אך לא דווח על תקריות כאלו בשנים האחרונות.

כ-34 אלף צפון קוריאנים ערקו לדרום מאז סוף שנות ה-90 כדי לברוח מעוני ודיכוי פוליטי, אך רובם המכריע הגיעו דרך סין ומדינות דרום-מזרח אסיה. כמה דרום קוריאנים ניסו לערוק לצפון הדיקטטורי, אולם מדובר במקרים נדירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully